‌صحرایی در پاسخ به پانا:

تدوین سند جامع سرمایه انسانی آموزش‌و‌پرورش از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق بود

‌مجوز ۱۰۰۰ مدرسه‌ای که به دلار شهریه می‌گرفتند لغو شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت تدوین سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش از مصوبات خوب روز گذشته کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بود.

کد مطلب: ۱۳۹۶۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تدوین سند جامع سرمایه انسانی آموزش‌و‌پرورش از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق بود

رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق دیروز مصوبات خوبی در حوزه آموزش و پرورش داشت. یکی از این مصوبات تدوین سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش بود، از جذب و پذیرش تا نگهداشت و بازنشستگی؛ چون نیروی انسانی آموزش و پرورش تقریبا نصف دولت است. تدوین چنین سند جامعی ضروری است و برنامه‌ریزی را تسهیل می‌کند.

وی افزود: ان‌شالله برنامه هفتم توسعه، برخلاف برنامه‌های قبلی بیشتر اجرایی شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات ثبت‌نام اتباع، گفت: مشکلات اتباع همان‌گونه که تاکنون حل شده، از این پس نیز در چارچوب قوانین حل خواهد شد. آن دسته از اتباع که کد مخصوص را از وزارت کشور دریافت نکرده‌اند، کد را بگیرند. آن کد، شرط ثبت‌نام اتباع است اما در مجموع محدودیتی برای ثبت‌نام وجود ندارد.

صحرایی درباره شهریه مدارس نیز گفت:‌ شهریه مدارس در سایت مدارس و مراکز غیرانتفاعی قرار گرفته است. در صورتی که مدرسه‌ای شهریه بیش از نرخ مصوب، اخذ می‌کند، مردم شکایت کنند تا ما پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: چند مرکز در دولت پیش مجوز داشتند که شهریه به دلار بگیرند، اما این کار غیرقانونی بود و ما به‌طور جد پیگیر این موضوع هستیم. ما در این دولت بالغ بر هزار مدرسه را لغو مجوز و تعطیلی موقت کردیم و در این موضوع مسامحه نمی‌کنیم.

وی درباره برگزاری کارگروه کاغذ و نشر، اظهار کرد: در کشور ۷۰ هزار تُن کاغذ مصرف می‌شود، که مصرف‌کننده ۵۰ هزار تن آن وزارت آموزش و پرورش است. روزهای گذشته مصوبه‌ای درباره کاغذ داشتیم که از کاغذ داخلی استفاده کنیم. برای نخستین بار در دولت سیزدهم، تمام کاغذمان را از داخل تامین خواهیم کرد و امید است بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم که این کار بزرگی است.

صحرایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در لایحه عفاف و حجاب بندی در مورد معرفی محصلینی که به این قانون تمکین نکنند آمده است، گفت: در لایحه دولت چنین بندی وجود نداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار