دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران:

ایجاد کارگروه ساخت هواپیمای تجاری با محوریت معاونت علمی

باید در کنسرسیوم بین‌المللی ۲۰ درصد از سهم تولید هواپیماهای تجاری را داشته باشیم

تهران (پانا) - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از ایجاد ایجاد کارگروه ساخت هواپیمای تجاری با محوریت معاونت علمی خبر داد و گفت تاکنون شش جلسه برگزار شده و جمع‌بندی به این صورت است که کنسرسیوم بین‌المللی هوایی با حضور کشورهای همراه ایران تشکیل شود.

کد مطلب: ۱۳۸۸۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد کارگروه ساخت هواپیمای تجاری با محوریت معاونت علمی

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره ساخت هواپیمای تجاری، اظهار کرد: کارگروه ساخت هواپیمای تجاری با محوریت معاونت علمی ایجاد و تاکنون شش جلسه داشته و جمع‌بندی این شده که کنسرسیوم بین‌المللی هوایی با حضور کشورهای همراه ایران تشکیل شود تا بتوانیم در بخش‌هایی که توانمندی ویژه‌ داریم و حجم کم و ارزش بالایی تولید می‌کند، فعالیت کنیم. باید در کنسرسیوم بین‌المللی ۲۰ درصد از سهم تولید هواپیماهای تجاری را داشته باشیم. مصوبات جلسات به رئیس‌جمهور ارائه می‌شود.

وی افزود: امروز هزار و 380 نفر فرصت بورسیه صنعتی در شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی در دفترچه کنکور امسال ثبت خواهد شد که این شروع جذب دانشجو در دوره کارشناسی با در نظر گرفتن کار و آموزش در حین تحصیل است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری درباره افتتاح خانه‌های فناوری و نوآوری ایران در کشورهای خارجی، خاطرنشان کرد: این خانه‌ها در واقع سفارتخانه‌های تخصصی برای رایزنی‌های علمی و فناورانه به منظور توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار