کروکودیل هایی که مغزشان به اندازه ی یک بند انگشت انسان است

مشهد (پانا)_راهنمای گردشگری پارک کروکودیل گفت: مغز این کروکودیل‌ها به اندازه یک بند انگشت انسان است که از ۹۰ درصد آن برای شکار و از ۱۰ درصد دیگر برای راه رفتن و حرکت در داخل آب استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کروکودیل هایی که مغزشان به اندازه ی یک بند انگشت انسان است

پریناز راشیدان، راهنمای گردشگری پارک کروکودیل در ۳۵ کیلومتری مشهد عوارضی باغچه گفت: در این مجموعه ۸۰ کروکودیل در سن‌ زیر ۴ سال وجود دارد.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های جالب این کروکودیل‌ها این است که هر کدام از آنها زیر هر فکشان آرواره هایی با قدرت یک تن و ۵۰۰ فشار دارند که با اولین فشار استخوان را خرد می‌کنند و با چرخش قطع عضو می‌کنند.
وی ادامه داد: حافظه این جانوران کوتاه مدت است و بعد از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت همه چیز را فراموش می‌کنند و حتی ممکن است تخم و بچه‌های خودشان را هم بخورند، مغز این کروکودیل‌ها به اندازه یک بند انگشت انسان است که از ۹۰ درصد آن برای شکار و از ۱۰ درصد دیگر برای راه رفتن و حرکت در داخل آب استفاده می‌کنند..
این راهنمای پارک گردشگری کروکودیل گفت: کروکودیل‌ها سه پلک دارند. پلک اولشان را وقتی در آب می‌روند می‌بندند. وقتی پلک اول کثیف شد پلک دومشان را می‌بندد. اما پلک سوم آنها از جنس پوستشان است و برای خواب از آن استفاده می‌کنند
وی اضافه کرد: جنسیت کروکودیل‌ها را می‌توانیم از روی رنگ پوستشان تشخیص دهیم روشن‌ترها ماده و تیره‌ترها نر هستند. از ۹۰ درصد اعضای بدن کروکودیل ها استفاده ی مفید می‌کنند. از گوشتشان برای درمان آسم و هپاتیت، از خونشان برای درمان سرطان خون، سرطان مغز استخوان و ایدز، از استخوان هایشان برای درمان پوکی استخوان و سرطان پوست، از دندان‌هایشان برای ساخت زیورآلات و از پوستشان که گران‌ترین چرم دنیا است برای ساخت کیف و لباس های چرمی استفاده می‌کنند.

دانش آموز خبرنگار: مهرنوش هدایتی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار