در قالب برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی؛

اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی شهر تهران به مشهد مقدس

تهران (پانا) - در قالب برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی، ۱۳۲ دانش‌آموز دختر شهر تهران با اولویت مناطق محروم، به اردوی دانش‌آموزی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی شهر تهران به مشهد مقدس

در دومین مرحله از اعزام دانش آموزان زیارت اولی شهر تهران به مشهد مقدس، ۱۳۲ دانش دانش‌آموز دختر برای زیارت مرقد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) اعزام شدند.

این اعزام به همت معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، با اولویت مناطق و مدارس محروم، در قالب اردوهای زیارتی، تفریحی و سیاحتی و با هدف ارتقای مسئولیت‌پذیری، رشد فرهنگی و تربیتی، کشف استعدادها، رشد شخصیت معنوی و اجتماعی دانش‌آموزان انجام شده است که دانش‌آموزان علاوه بر زیارت امام رضا (ع) از برنامه‌های مختلف فرهنگی تربیتی هم در این اردو بهره‌مند شده اند.

از آنجا که زیارت مرقد مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) برای این دانش آموزان یک دوره آموزشی، تربیتی، اعتقادی، بصیرتی و معرفتی در کنار امور سیاحتی و تفریحی به شمار می‌رود، به همت سازمان دانش آموزی شهر تهران، از ابتدای سال تحصیلی تا کنون بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر زیارت اولی دوره اول متوسطه برای زیارت مرقد آقا علی بن موسی الرضا (ع) به شهر مشهد رفتند.

شایان ذکر است؛ سازمان دانش آموزی شهر تهران، با مدیریت انقلابی و با ساماندهی گروه‌های جهادی و جهت دهی سفرهای تربیتی با تلفیق اردوها با زیارتگاه‌ها، سفرهای زیارت اولی‌ها را ترتیب داده است که مخاطبان آن دانش آموزان دختر و پسر پایه‌های هفتم، هشتم و نهمی هستند که به دلایلی مختلفی توفیق تشرف پیدا نکرده‌اند.

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار