معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

روند استخدام آموزگار مبتنی بر رویکرد تحولی و اصول علمی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد امسال روند استخدام و ارزیابی آموزگاران مطابق با رویکرد تحولی و مبتنی بر اصول علمی است.

کد مطلب: ۱۳۸۳۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
روند استخدام آموزگار مبتنی بر رویکرد تحولی و اصول علمی است

وبینار توجیهی آزمون استخدامی روز گذشته با حضور معصومه نجفی پازکی معاون آموزش ابتدایی و معاونین آموزش ابتدایی ادارات کل استان‌ها برگزار شد و در این نشست چگونگی برگزاری بخش عملی آزمون استخدامی آموزگاران در سطح کشور مورد بررسی قرار گرفت.

نجفی با تشریح وظایف نماینده آموزش ابتدایی در این مرحله از آزمون، گفت: برقراری فضایی توام با آرامش و به دور از تنش در حین آزمون مورد انتظار است تا آزمون‌دهندگان در شرایط روحی مناسبی بتوانند مراحل ارزیابی را طی کنند.

این دوره از آزمون استخدامی رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش، برای اولین بار در تاریخ آزمون‌های استخدامی کشور، جدول ارزیابی مصادیق شایستگی را به صورت تفصیلی، با تعیین ابزار و حدود امتحان کتبی و ارزیابی تکمیلی تعیین کرده است. سنجش صلاحیت پایه معلمی در ابعاد عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به عنوان یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نگارش جدول ابزار شایستگی مورد توجه بوده و مفاد آزمون استخدامی از وضعیت کلیشه‌ای و البته با اعتبار پایین، با رویکردی تحولی و مبتنی بر اصول علمی بازنویسی شده است.

فرایند ارزیابی تکمیلی در این آزمون استخدامی مبتنی بر ادبیات ارزیابی حرفه‌ای با درجه اعتبار بالا به‌نحوی برنامه‌ریزی شده که بتواند در گستره ملی جایگزین مصاحبه‌های سنتی جذب معلمان گردد. با این هدف که بسترسازی لازم را برای احراز شایستگی‌های پایه و جذب معلمان با کیفیت فراهم کند و ضمن توجه جامع به مهارت و شایستگی معلمان، اسباب رشد و ارتقای آنان را در ابتدای خدمت فراهم سازد. در این فرایند سعی شده است فرصتی فراهم شود تا بهترین‌ها بتوانند توانمندی خود را به نمایش بگذارند و ارزیابی عادلانه و مبتنی بر موقعیت شبیه‌سازی شده در مورد داوطلبان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار