رئیس سازمان تبلیغات اسلامی جمهوری اسلامی ایران:

یک تیر ۱۳۶۰ شهید حقانی توسط امام خمینی(ره)مامور به سازمان تبلیغات اسلامی شدند

مشهد (پانا) - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی جمهوری اسلامی ایران در سالروز تاسیس این سازمان در مشهد گفت سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی فعالیت‌های خود را آغاز کرد اما در یک تیر ۱۳۶۰ شهید حقانی توسط حضرت امام خمینی(ره)مامور به سازمان تبلیغات اسلامی شدند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
یک تیر ۱۳۶۰ شهید حقانی توسط امام خمینی(ره)مامور به سازمان تبلیغات اسلامی شدند

محمد قمی ، ضمن تشکر از فعالین عرصه دینی و تبلیغی گفت: امروز سالروز صدور فرمان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایران توسط حضرت آیت الله خمینی(ره) است. به همین خاطر است که می‌گویند سالروز تاسیس ، ولی فعالیت این سازمان تقریبا از اوایل انقلاب با موافقت امام خمینی(ره) آغاز شده بود و به صورت شورایی اداره می‌شد که در همین شورا امام خمینی و شهید باهنر و...حضور داشتند و از همان ابتدا، امثال آقای سید آبادی در استان ها این زحمت را به دوش داشتند.

وی افزود: در ادامه فعالیت های این شورا به ذهن بزرگواران شورایی رسید که بهتر است این سازوکار سازمان یافته تر اداره شود، به همین جهت امام خمینی(ره) یک طلبه مجاهد و مردمی یعنی مرحوم شهید حقانی را در یک تیر ۱۳۶۰ مامور به سازمان تبلیغات اسلامی کردند‌.

وی در ادامه به این سئوال که چه کسی وظیفه تبلیغ اسلام را بر عهده دارد پاسخ داد: کارهای بزرگ و مهم را طبق عقیده امام خمینی(ره) مردم می توانند انجام دهند نه یک سازمان یا اداره دولتی. برای مثال اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور پنج نیروی کار دارد، اما جمعیت شهرستان نیشابور ۳۵۰هزار نفر است که قطعا تا زمانی که تمام مردم پای کار نیایند تبلیغ اسلام به درستی انجام نمی شود.

خبرنگار دانش آموز: احد غایتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار