عید غدیر؛ فرصتی برای معرفی آرمان‌های امامت و ولایت به نسل جوان

تهران (پانا) - چهارمین جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مسئولین اجرایی مراسم غدیر در استان‌های تهران، قم و البرز و روسای شورای هماهنگی در سراسر کشور از طریق ارتباط تصویری در محل دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
عید غدیر؛ فرصتی برای معرفی آرمان‌های امامت و ولایت به نسل جوان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت و گرامیداشت عید غدیر گفت: یکی از ویژگی‌های مؤمن فرصت‌شناسی بوده و فرصت به معنای وقت‌های ویژه‌ای است که باید در آن کاری انجام گیرد تا در سرنوشت جامعه اثرگذار باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی واقعه غدیر را یک فرصت توصیف کرد که از طریق برگزاری جشن‌ها و مراسم مرتبط با آن می‌توان پیام آن را به دنیا و به نسل جوان منتقل کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از فرصت غدیر و توجه به آموزه‌ها و آرمان این روز بزرگ تاریخی، برای مؤمنان و جامعه اسلامی گفت: یکی از ویژگی های انسان مؤمن، فرصت شناسی است و در در تعالیم اسلامی به ما می آموزند که فرصت شناس باشیم. البته منظور از فرصت، زمان های معمولی نیست، بلکه اوقات ویژه و حساسی است که باید درک شود و اقدامی انجام شود که در سرنوشت مؤمنان و جامعه مؤثر واقع گردد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر در ادامه با اشاره به حدیثی از پیغمبر اکرم(ص) یادآور شد: خداوند در طول زندگی هر انسانی فرصت‌هایی را ایجاد می کند که انسان مومن باید حداکثر استفاده را از آنها ببرد. به عنوان مثال جوانی، اموال و دارایی و امکاناتی که در اختیار انسان قرار دارد، یک فرصت است که در قیامت از آن‌ها سؤال می شود.

تقوی تاکید کرد: بنابراین باید فرصت‌ها را بشناسیم و ارزش آن‌ها را بدانیم. همچنین تلاش کنیم، برای خودمان و دیگران فرصت ساز باشیم و در طول زندگی، قدردان افرادی باشیم که فرصت ساز بوده و برای ما فرصتی را ایجاد کردند.

وی توضیح داد: برخی فرصت ساز هستند. یعنی برای خود و جامعه، فرصت‌هایی را به وجود می آورند. تمام ائمه فرصت ساز بودند. شهید و شهادت نیز فرصت ساز است و برای جامعه فرصتی را فراهم می کند، تا بتواند با تکیه بر خون و آرمان‌های شهدا، اهداف متعالی را پیش ببرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر ادامه داد: سردار دلها، حاج قاسم سلمانی نیز از جمله شهدایی است که فرصت ساز شد و فرصتی را برای همه علاقمندان به اهل بیت(ع) ایجاد کرد تا در مسیر دفاع از اهل بیت(ع) و آرمان‌های آنان قدم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل عظیم الشان(رضوان الله تعالی علیه) نیز فرصت ساز بزرگی بودند و این انقلاب را در اختیار ما قرار دادند، تا فرصت پیدا کنیم و اسلام را بیشتر بشناسیم. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز در ادامه مسیر انقلاب، زمینه و فرصت هایی را ایجاد می کنند، ولی متاسفانه گاهی غافلیم و نمی توانیم از آنها به درست استفاده کنیم.

وی گفت: عاشورا و غدیر نیز چنین فرصت‌هایی را ایجاد کردند. این فرصت‌ها به سادگی به دست نیامده و با خون بهترین انسان‌ها ایجاد شده است. امام حسین(ع) و امیرالمؤمنین(ع) فرصت‌هایی را ایجاد کردند که باید امروز از آن به شایستگی استفاده کنیم و قدردان آن‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه فرصت‌ها دیر به دست می‌آیند و زود از دست می‌روند، یادآور شد: این فرصت‌ها همیشگی نیستند و ما باید رسالت خود را در بهره‌مندی شایسته از آن‌ها به خوبی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اما برخی انسان‌ها، فرصت سوز هستند و نه تنها نمی‌توانند، فرصت‌ها را ایجاد کنند، بلکه با بی‌توجهی آن‌ها را می‌سوزانند. مانند زمان مشروطه که افراد و علما، فرصتی را ایجاد کردند ولی برخی موجب شدند این فرصت‌ها از دست رفته و به نتیجه نرسد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در پایان سخنانش با تاکید بر این که در آستانه دهه امامت و ولایت از فرصت غدیر درس‌های غدیر استفاده کنیم و دیگران را نیز به این امر توجه دهیم گفت: علاوه بر استفاده از فرصت‌ها، مواظبت کنیم که فرصت سوز نباشیم، چرا که باید روز قیامت جوابگو باشیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان پیشنهادی گفت: بهتر است در ظهر روز عید غدیر عقد اخوت خوانده ودیدار با سادات انجام شود . همچنین صداوسیما به عنوان یک رکن مهم به پوشش و تبلیغ اعیاد غدیر و قربان و تشویق مردم برای حضور در این جشن‌ها ایفای نقش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار