موثران فرهنگی هنری و ناشران خوبی در رویداد ملی نهضت تقدیر شدند

تهران (پانا) - مراسم رویداد ملی نهضت به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی چهارشنبه ۳۱ مردادماه با حضور خانواده شهدا در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
موثران فرهنگی هنری و ناشران خوبی در رویداد ملی نهضت تقدیر شدند

در ابتدای مراسم رویداد ملی نهضت که به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی گفت: وقتی که جهاد تبیین به عنوان یک فریضه قطعی و فوری و به عنوان یک واجب عقلی دیده می‌شود، معرفی کسانی که قدم موثری در مقابل جنگ شناختی برمی‌دارند، جهاد دیگری محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: امروز به بهانه تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی که حضرت امام خمینی (ره) در کشف‌الاسرار از همان اول به این دستگاه اندیشه کرده بودند، دورهم جمع شدیم و سعی می‌کنیم از عزیزانی که بدن هیچ انتصاب قانونی فقط برای رسالت الهی که شرط مسلمانی است، فعالیت می‌کنند به اندازه‌ای که می‌شناسیم دعوت و تقدیر کنیم.

حجت‌الاسلام حریزاوی تاکید کرد: از آحاد جامعه می‌خواهیم این مسیر تبلیغ را پی بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه در سخنانی گفت: گزارش کار خادمان نهضت تبلیغ اسلامی را معمولاً در شهریورماه عرضه می‌کنیم اما امروز روز تبلیغ نام دارد که در نقاط مختلف کشور از آنهایی که نشر خوبی می‌دهند و فعالیت‌های تبلیغی و دینی می‌کنند، تقدیر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روز تبلیغ اولا در دستگاه تبلیغاتی ما را یاد شهید حقانی می‌اندازد، توضیح داد: در این روز یکی از کسانی که از آنها تقدیر می‌شود کسانی هستند که به طرقی در ترویج اسلام ناب مجاهدت دارند که البته از همه آنها نمی‌شود در جلسه کوچکی تقدیر کرد که سهم کوچکی را نیز ما در تهران انجام می دهیم. یکی از دغدغه‌های ما در جلسات یکم تیرماه، نشر خوبی‌هاست برای مثال ما از عزیزی تقدیر کردیم که تعداد زیادی خانه ساخته و در اختیار زوج‌های جوان قرار داده است که کار خوبی و تبلیغی محسوب می‌شود. همچنان که پیامبر می‌فرمایند نشر خوبی‌ها کمتر از خوبی نیست. ما از پیامبر فراگرفتیم که فریبکار کسی است که خوبی را می‌پوشاند و بدی را فریاد می‌زند همانند شبکه منحوس اینترنشنال. بنابراین نشر خوبی‌ها یکی از محور تقدیرها در روز تبلیغ است.

وی در پایان با اشاره به مردمی شدن امر تبلیغ بیان کرد: روحانی باید سررشته تبلیغ باشند و تبیین و روشن کردن حق کاری برای همه است.

تقدیرهای رویداد ملی نهضت در سه بخش انجام شد که حجت‌الاسلام والمسلمین قمی به همراه حجت‌الاسلام حریزاوی، حجت‌الاسلام عزت زمانی و پدران شهیدان روح الله عجمیان و آرمان علی‌وردی از برگزیدگان تقدیر کردند. اسامی آنها به شرح زیر است:
حجت‌الاسلام حسین رنجبر (امام جماعت و فعال در حوزه رفع محرومیت و آسیب‌شناسی اجتماعی)، منصوره کوشکی (همسر امام جماعت محل و بانوی فعال مسجدی)، حجت‌الاسلام والمسلمین سرلک (استاد دانشگاه در حوزه آزاداندیشی)، احمد حاجی‌شریف (قاری و پیشکسوت قرآنی) و ابوالفضل بهرام‌پور (مترجم و مفسر قرآن کریم)، مریم شعبانی (کارگردان نمایش «فاطمه»)، محمدحسین نیرومند (هنرمند طراح و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حسن روح‌الامین (هنرمند نقاش)، حسین حقیقی (خواننده)، محمدرضا شفیعی (تهیه‌کننده سینما)، سرباز روح‌الله رضوی (فعال رسانه‌ای در حوزه بین‌المللی)، حسین شاهمرادی (مدیر شبکه چهار)، سپیده بابایی (قهرمان کشتی آلیش)، دکتر نیکزاد، دکتر ریحانه سادات آل رسول، مصطفی جاوید (پاکبانی که در زلزله مشهد طلا بسیاری را یافته بود)، حجت‌الاسلام سرخوش (مبلغ دینی و کمک‌رسانی زلزله زدگان خوی)، غلامرضا رحیمی (صاحبخانه ای که نشر خوبی دارد) و آرمیتا رضایی‌نژاد تقدیر کردند.

در این مراسم، گروه سرود احسان چند قطعه اجرا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار