مشارکت معلمان ایلامی در بازسازی، نگهداری و ساخت مدارس عشایری

تهران (پانا) - ۳۰ نفر از معلمان مدرسه‌ای در ایلام، آستین‌های خود را بالا زدند و تعمیرات، بازسازی، نگهداری و ساخت مدارس عشایری را تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری مدرسه و با استفاده از پتانسیل‌ها و توانایی‌های داخلی خودشان انجام می‌دهند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت معلمان  ایلامی در بازسازی، نگهداری و ساخت مدارس عشایری

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ همیشه کار معلمی را هم‌ردیف عشق آوردند و خوانده‌اند و چه زیبا سرودند که عارفان علم، عاشق می‌شوند/ بهترین مردم، معلم می‌شوند.

مدرسه به‌عنوان بستری برای نمایان شدن شعله عشق معلمان به خدمت، مهم‌ترین کانون و نماد هدایت جریان آموزشی و تربیتی در طول زندگی هر فرد را شکل می‌دهد که آرام و مستمر نوباوگان ایران اسلامی را در دامن خود می‌پروراند.

در راستای معرفی مدارس و مراکز آموزشی که عاشقانه درد فهمیدن و فهماندن دارند به مجتمع امام علی(ع) شهرستان ایلام رفتیم که در آنجا آفتاب تلاش و نشاط، طلوع کرده است.

مجتمع امام علی(ع) شهرستان ایلام با تحت پوشش قرار دادن ۱۷ مدرسه روستایی و عشایری که ۵۵۷ دانش‌آموز را با ۷۸ معلم، مدیر و کارکنان آموزشی و پرورشی تحت تعلیم و تربیت دارد. تمامی کادر این مجتمع با تشکیل یک تیم جهادی متشکل از ۳۰ نفر از همکاران، بیشتر کارهای عمرانی از جمله مرمت، بهسازی و حتی ساخت واحد‌های آموزشی در مناطق عشایری را با همکاری و مشارکت دست‌اندرکاران این مجتمع آموزشی و پرورشی پیش می‌برند.

مجتمع آموزشی و پرورشی امام علی(ع) شهرستان ایلام، واقع در روستای چشمه کبود، ۵ مدرسه عشایری دارد که ۳ مدرسه از این تعداد کوچ‌رو هستند و معلمان این مجتمع همراه و همگام عشایر در گستره‌ جغرافیایی نزدیک به ۱۲۰ کیلومتر تربیت و علم‌آموزی به فرزندان آنان را همت کار خود قرار دادند.

شروع ساخت مدرسه یک کلاسه عشایری در نقاط مرزی شهرستان ایلام از دیگر اقدامات همکاران فرهنگی مجتمع امام علی(ع) است که طرحی نو در خدمت به مناطق عشایری را درانداخته‌اند.

تدوین برنامه جامع و دربرگیرنده تمام ساحت‌های تعلیم و تربیت مبتنی بر اسناد بالادستی و مطابق با امکانات و ظرفیت‌های محلی برای مجتمع و واحدهای تابعه، تعمیر و تجهیز تمام نمازخانه‌های مدارس، برگزاری مستمر کلاس تفسیر قرآن در محل مجتمع هر 2 هفته یک جلسه، جلب مشارکت تمامی شرکای تعلیم و تربیت و خیرین، تهیه سبد غذایی، پوشاک، کفش و کیف و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند، نوسازی و مرمت و شاداب‌سازی مدارس، ایجاد کلاس در فضای باز و بانشاط مدارس و برگزاری جشنواره‌ها، یادواره شهدا، جشن تکلیف، آیین تکریم خانواده فرهنگ و طلایه‌داران فرهنگ (بازنشستگان) از جمله مهم‌ترین اقدامات گروه مجتمع امام علی(ع) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار