مهدی پیرهادی

در ایران سالیانه سه میلیون تن پلاستیک تولید و در طبیعت توزیع می شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت در ایران سالیانه سه میلیون تن پلاستیک تولید و در طبیعت توزیع می شود که مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد. در همین راستا، آیین نامه ای در دولت به تصویب رسیده و شهرداری ها و وزارت صمت ملزم به جایگزینی دیگر موارد به جای پلاستیک شدند که هنوز این اقدام انجام نشده است.

کد مطلب: ۱۳۷۷۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
در ایران سالیانه سه میلیون تن پلاستیک تولید و در طبیعت توزیع می شود

مهدی پیرهادی در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری مراسم باشکوه سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: از تلاش های نیروهای خدمات شهری در خدمت رسانی به زائران در این روز قدردانی می کنم.

وی ضمن گرامیداشت هفته جهانی محیط زیست، تصریح کرد: اصول محیط زیستی را در شرایط توزیع نامتوازن باید مورد توجه قرار دهیم و برای ایجاد توسعه پایدار باید اهمیت این موضوع را در نظر گرفت.

پیرهادی با اشاره به استفاده بیش از حد از پلاستیک، یادآور شد: در ایران سالیانه سه میلیون تن پلاستیک تولید و در طبیعت توزیع می شود که مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد. در همین راستا، آیین نامه ای در دولت به تصویب رسیده و شهرداری ها و وزارت صمت ملزم به جایگزینی دیگر موارد به جای پلاستیک شدند که هنوز این اقدام انجام نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری تهران باید نسبت به انجام اقدامات مربوط به این مصوبه توجه ویژه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار