رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر‌ آمریکایی خبر داد:

100 تا 150 هزار نفر؛ قربانیان تروریسم در ایران

سالانه حدود ۴ هزار نفر در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند/ حدود ۲۰ تا ۳۰ کشور تحت تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا قرار دارند

تهران (پانا) - دومین جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر‌ آمریکایی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
100 تا 150 هزار نفر؛ قربانیان تروریسم در ایران

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دومین جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشری آمریکایی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیر با حضور رئیس ستاد و نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

‌کاظم غریب‌آبادی رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشری آمریکایی با اشاره به نمونه‌هایی از جنایات امریکا در حق بشریت گفت: آمریکا در تمام حوزه‌ها دچار نقض حقوق بشر شده است. در داخل امریکا حقوق سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان و حقوق زنان و کودکان و زندانیان و مردم آمریکا نقض می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر‌ آمریکایی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیر، گفت: در خرداد ماه مناسبت‌های قیام ۱۵ خرداد و ارتحال حضرت امام را داریم و بلافاصله به هفته حقوق‌بشر آمریکایی می‌رسیم که ایام بسیار مهمی است. اندیشه‌ها و رهنمود‌های حضرت امام خمینی در خصوص حقوق بشر آمریکایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که قطعاً مسیر ما را در ستاد هفته حقوق بشر آمریکایی ترسیم می‌کند.

‌غریب‌آبادی با اشاره به اینکه کتابی تحت عنوان حقوق بشر دروغین غرب اندیشه و گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای تدوین شده است، گفت: این کتاب شامل فرمایشات مقام معظم رهبری از سال 1368 تا پایان سال‌ 1401 در مورد حقوق بشر آمریکایی است که به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی به صورت گسترده در خدمت دستگاه‌ها و نهادها قرار می‌گیرد و در گام بعدی کتابی نیز ار فرمایشات و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در حوزه مبارزه با استکبار، استعمار و موضوعات مربوط به حقوق بشر تدوین و منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه مسئله نقض حقوق بشر توسط آمریکا باید جامع‌نگر باشیم و نقض حقوق بشر را به چند حوزه محدود نکنیم، گفت: در همه حوزه‌های حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مدنی و در سه سطح خود مردم آمریکا، ملت‌های جهان و مردم ایران باید نقض حقوق بشر را توسط آمریکا مورد بررسی قرار دهیم.

سالانه حدود ۴ هزار نفر در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند

‌غریب‌آبادی اظهار کرد: آمریکا در داخل کشور خود حقوق سیاه‌پوستان، رنگین‌پوستان، زنان، کودکان، زندانیان و غیره را کاملا نقض می‌کند. آمریکا دارای بالاترین آمار زندانی در سطح جهان است و سالانه حدود ۴ هزار نفر در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند. همچنین میزان قتل سیاه‌پوستان از سوی پلیس آمریکا بیداد می‌کند و در هیچ کشوری مانند آمریکا مردم توسط پلیس کشته نمی‌شوند و حق حیات به راحتی با اسلحه‌هایی که در دست خود مردم است سلب می‌شود.

نزدیک به یک تا دو میلیون نفر از آفریقایی‌تباران را در مسیر انتقال به آمریکا به خاطر بیماری به دریا ریختند، در جنگ ویتنام ۴ میلیون ویتنامی را کشتند یا در عراق طبق آمار خود آمریکایی‌ها حدود ۵۰۰ هزار نفر کودک زیر ۱۸ سال در اثر تحریم‌های آمریکا، جان خود را از دست دادند

رئیس ستاد مرکزی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: به واقع در این جامعه حق حیات، حقوق مهاجران، رنگین‌پوستان و زندانیان، محترم شمرده نمی‌شود اما آمریکا از خودش یک الگوی حقوق بشری تولید کرده که حتماً باید افشا شود و مصادیق این نقض بیان شود که در این خصوص جمهوری اسلامی ایران گام‌های موثری را برداشته‌است واین موضوع برای جمهوری اسلامی ایران براساس اعتقادات دینی و مبانی حقوق بشر یک تکلیف است.

‌غریب‌آبادی درباره نقض حقوق بشر توسط آمریکا در عرصه بین‌المللی گفت: آمریکایی‌ها از زمان پیدایش و تأسیس در حق مردمان جهان جرم و جنایت انجام دادند؛ نزدیک به یک تا دو میلیون نفر از آفریقایی‌تباران را در مسیر انتقال به آمریکا به خاطر بیماری به دریا ریختند، در جنگ ویتنام ۴ میلیون ویتنامی را کشتند یا در عراق طبق آمار خود آمریکایی‌ها حدود ۵۰۰ هزار نفر کودک زیر ۱۸ سال در اثر تحریم‌های آمریکا، جان خود را از دست دادند.

رئیس ستاد مرکزی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی با اشاره به حمایت‌های گسترده آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا در جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین نقش و مسئولیت مستقیم دارد؛ این موارد تنها نمونه‌هایی از جنایات آمریکا در حق بشریت است و نمی‌توان کشور دیگری را مثال زد که بالاتر از آمریکا در زمینه جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و نقض حقوق مردم نقش‌آفرینی کرده باشد و از سوی دیگر وقیحانه مدعی حقوق بشر باشد. بنابراین صلاحیت ادعای حقوق بشر را ندارد.

وی با اشاره به مسئولیت بسیار سنگین مسئولان و نهادهای مختلف در این رابطه گفت: مصادیق این جنایات را علاوه بر مردم ایران که برایشان ملموس است، باید برای مردم جهان نیز تبیین کنیم. دستگاه‌ها و مجامع دارای مأموریت بین‌المللی و همینطور سازمان‌های مردم‌نهاد باید با ارتباطات بین‌المللی و تولید محتوای مناسب، جنایات آمریکا را برای مردم جهان به تصور بکشند تا عرصه بین المللی هم از این جنایات آگاه باشد.

‌غریب‌آبادی با بیان اینکه امسال به طور ویژه دو موضوع «تروریسم» و «تحریم» را در تولید محتوا محور قرار دهیم، گفت: در این راستا لازم است یک مجموعه در مرکزیت این امر قرار بگیرد و با نگاه داخلی و بین‌المللی به تولید محتوا بپردازد.

حدود ۲۰ تا ۳۰ کشور تحت تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا قرار دارند

وی افزود: در حوزه تحریم حدود ۲۰ تا ۳۰ کشور تحت تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا قرار دارند و در حوزه تروریسم نیز هیچ کشوری مانند ایران قربانی تروریسم نبوده و آمار قربانیان تروریسم در ایران بین ۱۷ هزار تا ۲۵ هزار نفر است که با در نظر گرفتن خانواده‌ این قربانیان جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفری را شامل می‌شوند که این ترورها و جنایات توسط گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا مانند منافقین انجام گرفته است.

غریب‌آبادی افزود: این گروه‌ها همین امروز نیز مشغول اقدامات تروریستی بوده و به هیچ‌وجه یک گروه سیاسی نیستند اما با رویکرد سیاسی آمریکا و اروپا، نام آن‌ها از فهرست تروریسم خارج شده و در کشورهای غربی پناه گرفته‌اند و به ابزاری در دست آنها تبدیل شده‌اند و روزی هم توسط همین غربی‌ها به دور انداخته می‌شوند.

رئیس ستاد مرکزی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید بر ضرورت برجسته کردن حمایت‌های مالی، سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی آمریکا از این گروهک‌ها گفت: آمریکا از ابزار تروریسم و گروه‌های تروریستی تنها علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده نکرده و طالبان، داعش و النصره را آمریکا ایجاد کرده و حمایت می‌کند. با ترور شهید سلیمانی اثبات کردند که هدف و سیاست اصلی آنان، نجات و تقویت گروههای تروریستی است.

غریب‌آبادی با تأکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه حقوق بشر و ارتباط با مجامع علمی، پژوهشی، دینی و مردم‌نهاد کشورهای دیگر، گفت: در این رابطه نقش نهادهای فرهنگی و تبلیغی بین‌المللی بسیار مهم است و اگر هر نمایندگی در کشورهای هدف در قالب سفیران و رایزنان فرهنگی در زمینه حقوق بشر آمریکایی تنها یک مصاحبه کنند یا یک مقاله در رسانه‌های آن کشور منتشر کنند یا در دانشگاهی سخنرانی کنند به یکباره با حدود ۲۰۰ رویداد، مطلب و گفت‌وگو درباره نقض حقوق بشر در آمریکا مواجه می‌شویم که بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ نمایندگی و رایزنی فرهنگی در حدود 80 کشور جهان داریم، گفت: بنابراین ظرفیت زیادی در این خصوص وجود دارد و ستاد حقوق بشر انتظار دارد در این زمینه همکاری‌های خوبی با این ستاد صورت گیرد.

وی افزود: در حقیقت در این رابطه باید ادبیات‌سازی و تولید محتوا کرد تا اقدامات و برنامه‌های ما در یک روند تدریجی اثرگذاری لازم را داشته باشد. در این راستا می‌توان با کشورهایی که متحمل جنایاتی از سوی آمریکا شدند وارد تعامل شد تا در آن هفته نشست رسانه‌ای با سفرای آن کشورها برگزار شود.

‌غریب آبادی گفت: ستاد حقوق بشر چند برنامه خاص را با همکاری وزارت خارجه در دستور کار دارد و قرار است، کتابی را به روایت اسناد مراجع بین المللی، در مورد نقض حقوق بشر آمریکا در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی رونمایی نماید.

رئیس ستاد مرکزی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی بهره گیری از برنامه‌های نوآورانه، استفاده از ظرفیت‌های مردمی، همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر در زمینه معرفی برنامه‌ها جهت جلوگیری از موازی‌کاری و انتقال اطلاعات و محتواهای مفید به یکدیگر و ایجاد یک سکو برای تجمیع تمامی اطلاعات و مستندات را در خصوص جنایات حقوق بشری آمریکا، را ازجمله برنامه‌های ستاد برشمرد.

عرب‌انصاری: یکی از علل موفقیت نظام جمهوری اسلامی در ادامه مسیر خود، دشمن‌شناسی بود

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری، معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در سخنانی خردادماه را متعلق به حضرت امام(ره) دانست و گفت: 15خرداد نقطه عطف انقلاب امام خمینی(ره) و ۱۴ خرداد رحلت جانسوز امام(ره) است.

حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری، با اشاره به ایام سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از ویژگی های مهم و بارز امام خمینی(ره)، دشمن شناسی بود. ایشان از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی، به جنایات و دشمنی آمریکا با نظام و ملت ایران اشاره کردند و آمریکا را ام‌الفساد و شیطان بزرگ معرفی نمودند و می توان گفت، یکی از علل موفقیت نظام جمهوری اسلامی در ادامه مسیر خود، دشمن شناسی بود.

وی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز آمریکا هیچ وقت دست از دشمنی با ما برنداشته و همواره در جایگاه رهبر جنایتکاران و ام‌الفساد قرن ایفای نقش کرده و ملت ایران خسارات فراوانی از ناحیه آمریکا دیده‌اند که مناسبت‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تنها نمونه‌ای از خروارها جنایات بزرگ آمریکا علیه کشور و ملت بزرگ ایران است.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید بر وظیفه مطالبه‌گری مجموعه دستگاه‌ها و مسئولان از آمریکایی‌ها گفت: ما باید حقوق از دست رفته ملت ایران را مطالبه کنیم و به خصوص برخی دستگاه‌ها به طور حرفه‌ای و تخصصی می‌توانند وارد این مباحث حقوقی شوند.

وی اظهار داشت: آمریکا ابرجنایتکاری است که به ایران بسیار بدهکار است، ولی امروز در جایگاه طلبکار و در نقش مدافع حقوق بشر ظاهر شده و بحث رعایت حقوق بشر در ایران را مطرح می‌کند و این یکی از طنزهای تلخ تاریخ است که ما امروز با آن مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام عرب‌انصاری در پایان ابراز امیدواری کرد که مجموعه برنامه‌ها و اقدامات در این نشست‌ها منجر به مطالبه‌گری ما در زمینه حقوق بشر آمریکایی شده و این مباحث حقوقی با ارائه مستندات و مدارک روشن آواری بر سر آمریکا شود.

100 سند در مورد جنایات منافقین موجود است

سیدجواد هاشمی نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان نیز در این جلسه، ضمن اشاره به این که موضوع جنایات آمریکا در جهان، موضوعی عام بوده و بسیار متعدد است، گفت: این جنایات به طور مکرر و مستمر ادامه دارد و تنها بخشی از این جنایات مربوط به ترور می‌باشد.

وی، گفت: علاوه بر ترور فیزیکی، ترور فرهنگی، ترور اقتصادی و ترور سیاسی نیز وجود دارد که ما در کشور ایران از همان اوایل انقلاب شاهد بودیم و توسط ۳۵ گروهک تروریستی و سایر بازوها و مهره‌های آمریکا تا به امروز ادامه دارد.

سیدجواد هاشمی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه منافقین به‌طور رسمی، مبارزه و مقابله مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی را اعلام کردند، گفت: ترور شخصیت‌های نظام از جمله ترور ناموفق مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) موضوع مهمی است که خود ایشان به آن اشاره نکردند، ولی ضروری است در این ایام به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای مختلف، امکانات و ظرفیت‌های زیادی در این خصوص وجود دارد، گفت: پیشنهاد ما برپایی نمایشگاه بازخوانی جنایات آمریکا، در کشورهای مختلف است که می‌توان همزمان با این ایام برنامه‌ریزی و اجرایی کرد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان افزود: همچنین بر اساس اعلام و اعتراف خود آمریکایی‌ها اسنادی گردآوری شده که می‌توان همراه با پوسترها، تصاویر و مجلات مرتبط با این موضوع، در این نمایشگاه‌ها عرضه کرد.

هاشمی‌نژاد اظهار داشت: 100 سند در مورد جنایات منافقین موجود است که با توجه به اسناد منتشر شده از سوی آنان تهیه و در قالب کتاب به چاپ رسیده است و درنظر داریم این مجموعه را چند زبان‌ مهم دنیا ترجمه و در ایام هفته افشای حقوق بشر آمریکایی منتشر کنیم.

وی در ادامه به مجلات و کتاب‌های مختلف از جمله مجله 'امپراطوری دروغ' اشاره کرد و گفت: در این مجله به نقش سازمان سیا و سازمان‌های آمریکایی در جنایات علیه کشورهای مختلف پرداخته شده و همه مطالب نیز با استناد به مدارک منتشر شده و اظهار نظرهای رسمی مقامات غربی و آمریکا تهیه و گردآوری شده است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان اضافه کرد: علاوه بر دولت آمریکا، برخی کشورهای غربی نیز در این جنایات شریک بوده‌اند و نمی‌توان نقش برخی کشورهای اروپایی و غربی را در همراهی و حمایت از این جنایات نادیده گرفت که این مهم نیاز به تبیین دارد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه این بنیاد، آمادگی تولید محتوا و همکاری با سایر مراکز، سازمانها و نهادها را در حوزه تبیین جنایات آمریکا و بحث تحریم‌های دارویی دارد، گفت: ابعاد این جنایات باید با تولید محتوا در داخل و در خارج از کشور بازگو و تشریح شود.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای حاضر برنامه‌های اجرایی دستگاه متبوع خود را اعلام کردند و مقرر شد سامانه ویژه‌ای از سوی مرکز ملی فضای مجازی (کارگروه فضای مجازی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی) راه‌اندازی شود و تمامی محتواهای تولید شده از طریق این سامانه در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار