معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

کارنامه عملکرد تربیتی مدارس و دانش‌آموزان آماده ارائه است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی فاز اول سامانه صدور کارنامه عملکرد تربیتی مدارس و دانش‌آموزان کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کارنامه عملکرد تربیتی مدارس و دانش‌آموزان آماده ارائه است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اصغر باقرزاده در نشست مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به ضرورت رصد و نظارت بر فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی گفت: بحث صدور کارنامه تربیتی، یکی از مهمترین مطالبات عمومی همکاران، خانواده‌ها، دانش‌آموزان و فعالان تربیتی بود که الحمدلله بعد از چندین ماه تلاش و اندیشه‌ورزی در بستر سامانه یکپارچه وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری، فرآیند ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی و اجرای مهمترین فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از جمله مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان، مسابقات فرهنگی هنری، مسابقات پرسش مهر، گروه‌های سازمان دانش‌آموزی، جشنواره تجارب برتر تربیتی، ثبت امام جماعت، هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی و ثبت اطلاعات کتابخانه مدارس در قالب سامانه «نورینو» آغاز شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اتصال این سامانه به پایگاه داده وزارت آموزش و پرورش، تمام کنش‌ها و فعالیت‌های دانش‌آموزان، فرهنگیان و مدیران مدارس از ابتدای سال تحصیلی جمع‌آوری شده و اکنون در قالب یک کارنامه تربیتی قابل نمایش و ارائه است.

باقرزاده خاطرنشان کرد: با توجه به هدفگذاری صورت‌گرفته در نظر است که همه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس از جمله اردو، جشنواره‌ها، اوقات فراغت و... در قالب این سامانه جانمایی شود و دانش‌آموزان، فرهنگیان و مدیران محترم مدارس بابت تمام فعالیت‌ها و کنش‌های تربیتی خودشان متناسب با ضریب اهمیت موضوعات، امتیاز دریافت کنند و در طول دوران تحصیل در پرونده تربیتی آنان ثبت شود.

وی گفت: بر اساس اطلاعات مندرج در این سامانه، امتیاز و کارنامه مدارس سراسر کشور بر حسب عملکرد تربیتی دانش‌آموزان آن مدارس به صورت نموداری و مقایسه‌ای قابل استخراج است و در حال حاضر امکان مشاهده رتبه عملکرد تربیتی تمام مدارس در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری از طریق این سامانه امکانپذیر است.

این مقام مسئول اظهار کرد: رایزنی‌های اولیه برای اعتباربخشی به این کارنامه و اِعمال آن در فرآیند تحصیلی دانش‌آموزان صورت گرفته و بناست که دانش‌آموزان در کنار کارنامه تحصیلی، یک کارنامه تربیتی از ابتدای دوران تحصیل خودشان داشته باشند و از آن برای انتخاب رشته، ورود به دانشگاه، استخدام و... استفاده کنند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: فازهای بعدی این سامانه در حال تکمیل است و به زودی در قالب سامانه my.medu.ir جانمایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار