مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش:

عدالت تربیتی و نگاه مشارکتی در مدارس هیات‌ امنایی باید مورد توجه قرار گیرد

تهران (پانا) - مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش به مردمی‌سازی و حکمرانی در مدارس هیات‌امنایی اشاره کرد و گفت با وجود اینکه 3400 مدرسه هیات‌امنایی در کشور مشغول به فعالیت هستد باید با رعایت عدالت تربیتی و نگاه مشارکتی، کیفیت آموزش و کارآمدی مدارس هیات ‌امنایی را افزایش داد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
عدالت تربیتی و نگاه مشارکتی در مدارس هیات‌ امنایی باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش؛ وبینار کشوری «طرح کیفیت‌بخشی به مدارس هیات‌امنایی با رویکرد سیستمی» با حضور مدیرکل شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش، رؤسای ادارات مشارکت‌های مردمی و کارشناس‌مسئولان شوراهای ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و کارشناس‌مسئولان مشارکت‌های مردمی مناطق آموزشی کشور به میزبانی دبیرخانه کشوری طرح کیفیت‌بخشی در البرز برگزار شد.

هادی عابدی در این جلسه ضمن تشکر از استان البرز به جهت میزبانی این طرح و با اشاره به اهمیت کیفیت‌بخشی آموزش در مدارس هیات‌امنایی گفت: در اجرای مطلوب این طرح باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش، شورای راهبری توسعه مدیریت استان‌ها و کمیته آموزشی و پرورشی ادارات کل استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مشارکت همه‌جانبه و چندوجهی در مدارس از ویژگی‌های مدرسه اسلامی و هیات‌امنایی است، افزود: مدرسه باید محل تردد والدین باشد و آن‌ها بدون دغدغه در مدرسه حضور داشته باشند و در این میان لازم است قوانین بالادستی و اختیارات مدیران مدارس به این سمت و سو حرکت کند.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش به مردمی‌سازی و حکمرانی در مدارس هیات‌امنایی اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه 3400 مدرسه هیات‌امنایی در کشور مشغول به فعالیت هستد باید با رعایت عدالت تربیتی و نگاه مشارکتی، کیفیت آموزش و کارآمدی مدارس هیات‌امنایی را افزایش داد.

عابدی با اشاره به سند انتظارات ریاست محترم جمهوری در خصوص توسعه کمی و کیفی مدارس هیات‌امنایی تصریح کرد: طبق این سند، مدارس هیات‌امنایی با رویکرد مشارکتی چندوجهی و به طوری که همه ذینفعان مدرسه از آن برخوردار باشند، توسعه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تشکیل دبیرخانه کشوری طرح کیفیت‌بخشی اشاره کرد و گفت: در دبیرخانه نظرات ارزشمند همکاران تجمیع می‌شود و با همفکری و نگاه سیستمی، فرآیند آموزش در این مدارس ارتقاء پیدا می‌کند. همچنین در کیفیت‌بخشی وضع موجود احصاء شده و وضع مطلوب ترسیم می‌شود و با برنامه‌ریزی درست برای رسیدن به وضع مطلوب تا حصول نتیجه ادامه دارد.

مدیرکل امور شوراها در ادامه به ابعاد مختلف طرح و بسته کیفیت‌بخشی مدارس هیات‌امنایی در 3 محور پوشه دانش‌آموز، پوشه علم و پوشه مدرسه پرداخت و ساز و کار استفاده از فناوری‌های نوین در اجرای طرح را تشریح کرد. گفتنی است طرح کیفیت‌بخشی به مدارس هیات‌امنایی با رویکرد سیستمی برای نخستین بار در کشور توسط اداره کل شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مدارس هیات‌امنایی کشور اجرا می‌شود و دبیرخانه آن در اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز مستقر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار