مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس مناطق آزا‌د

تهران (پانا) - مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش گفت گسترش آموزش‌های مهارتی، افزایش توانمندی‌های علمی دانش‌آموزان، توسعه رشته‌های هنرستانی و مهارتی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی، مورد اهتمام سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس مناطق آزا‌د

به گزارش سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش؛ هادی عابدی در جلسه مشترک دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بیان این مطلب گفت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، کیفیت‌بخشی به آموزش‌های مهارتی و کارگاهی، توسعه و افزایش رشته‌ها و تجهیزات هنرستانی مطابق با شرایط جغرافیایی و نیاز هر زیست‌بوم انجام می‌شود.

عابدی افزود: به همین منظور، شاخص‌های ارزیابی از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مناطق آزاد تجاری مورد بازنگری و اصلاح قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای ماده 27 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای مفاد تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی به منظور پیشرفت امور آموزشی و پرورشی در مدارس این مناطق پیگیری می‌شود.

عابدی با تاکید بر لزوم افزایش همکاری فی‌مابین آموزش و پرورش مناطق آزاد با مدیران سازمان‌های این مناطق تصریح کرد: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، برنامه‌های مشترکی را با سازمان‌های مناطق آزاد به منظور کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و افزایش توفیقات دانش‌آموزان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در حال اجرا دارد.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی منابع انسانی، تولید محتواهای الکترونیکی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز، ارتقای کمی و کیفی مدارس هیات‌امنایی و مدارس وابسته به سازمان‌های مناطق آزاد، افزایش رشته‌های هنرستانی با همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و خیرین این مناطق از برنامه‌های آتی دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری است.

وی در این جلسه مشترک که با حضور مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد بر گزار شد، تشکیل کارگروه مشترک به منظور اجرای بند «ب» ماده 27 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: عملکرد و فعالیت‌های مدارس مناطق آزاد بر اساس شاخص‌های جدید مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار