کلیات لایحه تامین امنیت زنان امروز در مجلس به رأی گذاشته می‌شود

خزعلی: مجلس با تصویب لایحه «امنیت زنان» جایگاه قانونی آنرا تثبیت کند

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری درباره به رای گذاشتن لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار» در صحن علنی مجلس گفت امید است مجلس با تصویب این ‎لایحه که از یک دهه پیش در پاسخ به ندای رهبری تدوین شده است، بتواند جایگاه لازم و قانونی آن را تثبیت کند.

کد مطلب: ۱۳۶۱۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کلیات لایحه تامین امنیت زنان امروز در مجلس به رأی گذاشته می‌شود

انسیه خزعلی در صفحه توییتر خود نوشت: مسئله منع حقوقی و قانونی ‎ظلم به زن یکی از اموری است که مکرراً در طول دو دهه اخیر توسط رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.

وی درباره به رای گذاشتن لایحه "پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار" در صحن علنی مجلس افزود: امیدواریم مجلس شورای اسلامی با تصویب این ‎لایحه که از یک دهه پیش در پاسخ به ندای رهبری تدوین شده است، بتواند جایگاه لازم و قانونی آن را تثبیت کند.

لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» پس از تدوینی که ۱۰ سال در دولت‌های مختلف طول کشید، سرانجام در دولت دوازدهم تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. اکنون پس از دو سال اعلام وصول و بررسی در مجلس، نمایندگان نام لایحه را به «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار» تغییر داده‌اند. این لایحه در بردارنده حمایت‌های حقوقی از زنان است و کلیات آن امروز در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار