مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

راه‌اندازی خط مشاوره رایگان در آموزش و پرورش مازندران

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از راه‌اندازی خط مشاوره ۱۵۷۰ در آموزش و پرورش استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی خط مشاوره رایگان در آموزش و پرورش مازندران

حسین کمالی با اشاره به مناسبت هفته امور تربیتی در جمع خبرنگاران گفت: تربیت باید مطالبه همه آحاد مردم باشد و تنها برای خانواده‌ها و اجتماع تربیت علمی کافی نیست و در کنار آن تربیت اخلاقی، اجتماعی، عبادی، سیاسی و زیستی باید دغدغه خانواده‌ها باشد.

کمالی بررسی و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین موضوع در آموزش و پرورش دانست و افزود: آموزش و پرورش مازندران با کمبود مشاور مواجه است از این‌رو معلمان علاقمند به مشاوره کمک حال ما هستند. امسال ۲۸۰ مربی متخصص در این بخش به مدارس اعزام شدند.

کمالی با بیان اینکه دراین هفته جریان سازی تربیت اسلامی در خانه، اجتماع و مدرسه مد نظر قرار دارد، اظهار کرد: شعار هفته تربیت اسلامی" تربیت همیشه و همه جا" نام گذاری شده است.

مسئول نظام تعلیم و تربیت در مازندران با تاکید براینکه جامعه باید در کنار تربیت علمی از آموزش و پرورش خواستار تربیت اخلاقی، سیاسی، زیستی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی باشد، افزود: در ترویج و تصویر سازی تربیت اسلامی همه اقشار و ارکان جامعه نقش دارند صرفا آموزش و پرورش متولی تربیت اسلامی نسل جدید نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزاری راهیان نور ویژه دانش آموزان را یکی از برنامه‌های محوری در تربیت اسلامی نسل جدید دانست و تصریح کرد: امسال ۳۰۰۰ دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور که محور حماسه دفاع مقدس بودند اعزام می‌شوند و ۱۵۰ هزار محصل در مقاطع مختلف تحصیلی هم به صورت مجازی توفیق سفر به راهیان نور را دارند.

این مسئول با اظهار اینکه موضوع جهاد تبیین از مطالبات رهبری است و در دستور کار آموزش و پرورش مازندران هم قرار دارد، گفت: تاکنون ۱۳۰۰ نشست جهاد تبیین در ۷۸۳ مدرسه انجام شده است.

وی با اعلام اینکه از ۵۲۱ دانش آموز مازندرانی ۳۵ هزار دانش آموزعضو هیات‌های مذهبی هستند، خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد مدارس مازندران نمازخانه مستقل دارند؛ ۲۵ درصد نمازخانه‌ها چند منظوره هستند، ۲۲ نماز خانه در ۶ ماه نخست امسال با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در ۲ هزار و ۵۰۰ متر به بهره‌برداری رسیدند و ۹۵ نمازخانه هم در دست اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از استقبال ۳ هزار و ۴۰ دانش آموز در مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری خبر داد و گفت: امسال دانش آموزان در ۷۱ مسجد معتکف شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ۳۳ شهرستان جشن تکلیف حدود ۲۲ هزار دانش آموز دختر برگزار شد، افزود: ۲۹۰ هزار دانش آموز مازندران درسامانه قرآن و عترت ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر افزایش داشت.

کمالی تاسیس خانه "یاریگران زندگی" را از اقدامات مشترک آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و یادآور شد: شماره ۱۵۷۰ پل ارتباطی خانواده‌ها برای مشاوره فرزندان دانش آموز برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار