مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

زنگ توجه ویژه به آموزش و پرورش در دولت سیزدهم به صدا درآمد

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت زنگ توجه ویژه به آموزش و پرورش در دولت سیزدهم به صدا درآمد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
زنگ توجه ویژه به آموزش و پرورش در دولت سیزدهم به صدا درآمد

«حسین کمالی» در جمع نمایندگان مدیران مدارس ضمن قدردانی از سخنان نمایندگان مدیران حاضر گفت: آموزش و پرورش در ساختار و سیاست‌گذاری‌ها یک نهاد حاکمیتی در نظر گرفته می‌شود و با توجه به نقشی که در فرهنگ‌سازی دارد، اهمیت محوری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: توقعات از دستگاه تعلیم و تربیت بسیار بالا است و همین امر، مدیریت بر این دستگاه را دشوار می‌کند و می‌خواهم بگویم زنگ توجه ویژه به مدرسه و آموزش و پرورش در دولت سیزدهم به صدا درآمد.

وی با اشاره به تخصیص 38 هزار میلیارد تومانی به طرح رتبه‌بندی گفت: همه می‌دانیم اجرای قانون رتبه‌بندی هم در این شرایط گام خوبی بود.

کمالی ادامه داد: با توجه به همت دولت سیزدهم، من یقین دارم آینده آموزش و پرورش بهتر از دیروز آن خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: جذب مشارکت، برای مدیر نوعی هنر است و به‌ویژه با وجود تصریح قانون که دریافت وجه ثبت‌نام را منع کرده است، مدیر باید مسیرهای دیگری برای جلب مشارکت امتحان کند. به عنوان نمونه تشریح مشکلات جاری مدرسه برای خانواده هایی که توان مالی دارند با شیوه‌های عالمانه و غیراجباری، قطعاً به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

کمالی در ادامه به ویژگی‌های مدیر پرداخت و افزود: افزون بر صلاحیت‌های حرفه‌ای و دانش تخصصی مدیران نباید نسبت به ارزش‌های نظام و انقلاب کم‌توجه باشد.

وی همچنین به سوء‌مدیریت پرداخت و گفت: در حوزه سیاست گفته می‌شود سوءتدبیر بیش از تحریم‌ها به جامعه آسیب زد و بر مخاطب‌شناسی مدیر تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: دامنه مدیریت در مدرسه خیلی وسیع است و یک مدیر باید در همه موضوعات از آموزشی، پرورشی و حتی مشاوره تسلط داشته باشد تا بتواند به اهداف مورد نظر در سند تحول برسد.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: به دانش‌آموز، نقد و انتقاد را بیاموزید و نظر وی را در موضوعات مختلف مدرسه بشنوید و بدانید کار تربیتی این نیست که من یک چیزی بگویم و شما آن را اجرا کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار