مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد:

همکاری۴۷۰روحانی دراجرای طرح تبیینی مدارس خراسان جنوبی

ایجادمهدکودک درترازاسلام، لازمه ارتقاءمبانی اعتقادی کودکان

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت ۴۷۰روحانی برای اجرای ۱۵ طرح تبیینی، اعتقادی و تربیتی در مدارس استان همکاری می‌کنند و قریب ۱۷۷ هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز در اجرای این طرح‌ها مشارکت دارند.

کد مطلب: ۱۳۴۸۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
همکاری۴۷۰روحانی دراجرای طرح تبیینی مدارس خراسان جنوبی

سیدعلیرضاموسوی نژاد، درنشست کمیته همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش، اظهارکرد: اجرای طرح حبل المتین،یکی از طرح هایی است،که به ارتقاءکمی وکیفی جهاد تبیین و بصیرت افزایی دینی و انقلابی فرهنگیان و دانش آموزان استان،کمک بسزایی می نمایدو آموزش و پرورش نیز آماده است برای توسعه این طرح، راهکارهای تشویقی ارائه دهد.

وی، توانمند سازی فرهنگی، عقیدتی،بصیرتی و آماده سازی فرهنگیان و دانش آموزان استان برای نقش آفرینی مؤثر در مناسبات اجتماعی به ویژه مقابله با تهدیدها و توطئه های ضد فرهنگی و ضد ارزشی دشمنان را از جمله اهداف اجرای طرح حبل المتین در خراسان جنوبی برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر استحکام بخشی به سه رکن منزل، مدرسه و مسجد در فرایند تعلیم و تربیت، تأکید کرد و ادامه داد: یکی از عوامل استحکام بخش این سه رکن توجه وافر به ترویج و توسعه فرهنگ نماز و اقامه نماز جماعت مدارس است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی،ایجاد سازوکارهای ترویج و نهادینه سازی روحیه جهادی با بهره‌گیری از حوزه‌های علمیه و نقش معلمان از جمله راهکارهای مؤثر در جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد جلسات بحث و تبادل نظر بین معلمان و علمای حوزه در مباحث و معارف اسلامی به منظور تقویت فعالیت های کمیته همکاری ها برقرار شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر ضرورت ارائه الگوی مهد کودک و پیش دبستانی هایی در تراز اسلام و انقلاب به منظور تقویت مبانی اعتقادی و دینی نسل آینده ساز انقلاب تأکید کرد و افزود: مهد کودک و پیش دبستانی در تراز اسلام و انقلاب،مهدکودک و پیش دبستانی ای است که علاوه برکار آموزشی،به مفاهیم پرورشی و تربیتی، بمعنای درست آن توجه داشته باشد.

به گفته موسوی نژاد در حال حاضر طرح هایی همچون طرح توسعه مهدکودک و پیش دبستانی اسلامی و انقلابی، حبل المتین، امین، روشنا،محراب،سفیران آسمانی،پنج شنبه های پرنشاط، روایت سیره شهدا،اعزام مناسبتی،طرح معراج،اربعین تا ظهور، منزلت و دیده بان با مشارکت کمیته همکاری ها در مدارس استان اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار