رئیس روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش:

شبکه‌سازی یکپارچه اطلاع‌رسانی در وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد

یزد (پانا) - رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، از راه‌اندازی شبکه‌سازی یکپارچه اطلاع‌رسانی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
شبکه‌سازی یکپارچه اطلاع‌رسانی در وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد

مصطفی بابایی، رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با مدیران آموزش و پرورش و کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها و مناطق استان یزد از راه‌اندازی شبکه‌سازی یکپارچه اطلاع‌رسانی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: هدف از آن انتقال صحیح و یکپارچه اطلاعات و انعکاس مطلوب آن است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رسانه‌ها به عنوان رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت، نقش بسزایی در امر اطلاع رسانی، تنویر افکار عمومی و آگاه سازی جامعه برعهده دارند، افزود: ضرورت دارد تا از ظرفیت کم نظیر رسانه‌ها برای تحقق اهداف آموزش و پرورش، بیش از پیش استفاده شود.

وی با بیان اینکه هر دانش آموز در مدرسه دارای یک ویژگی منحصر به فرد است که باید از ظرفیت رسانه برای معرفی آن ها استفاده شود، تصریح کرد: معلمان و فرهنگیان هم دستاوردهای بسیاری دارند که در زمینه انعکاس آنها غفلت شده است و آن ها گمنام فعالیت می کنند در حالی که در سند تحول بر ارتقای شأن و منزلت آن ها تاکید شده است.

بابایی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با یک هزار نیرو در روابط عمومی، بزرگترین شبکه اطلاع رسانی کشور را دارد، اظهار کرد: با توجه به نظریه های جدید حوزه ارتباطات، "ایده شبکه اطلاعاتی و ارتباطاتی نظام تعلیم و تربیت" در وزارت آموزش و پرورش شکل گرفت که ایده دارای سه فاز عملیاتی است.

وی تصریح کرد: اکنون در حال اجرای فاز اول آن هستیم که هدف از آن اتصال یک هزار نقطه پراکنده یاد شده است که این موضوع اگر پیش از این انجام می شد و سالها مورد غفلت واقع نشده بود اکنون قوی‌ترین مرکز اطلاع رسانی کشور بودیم.

بابایی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش بیشترین مخاطب را در اختیار دارد گفت: مخاطبان این وزارت خانه حدود ۵۰ میلیون نفر هستند که شامل ۱۶ میلیون دانش آموز، ۳۰ میلیون والدین دانش آموزان ، یک میلیون معلم شاغل ، یک میلیون فرهنگی بازنشسته و مابقی غیردولتی ها مانند پیش دبستانی هستند.

وی افزود: مدل رسانه ای مبتنی بر شبکه سازی از دیدگاه مراکز اطلاع رسانه ای و روابط عمومی بر چهار محور شامل میان دستگاهی، برون دستگاهی، درون دستگاهی و ساختار داخلی استوار است که هر یک از این محورها به اجزای کوچکتری تقسیم می شوند و بر همین اساس برای هریک از این اجزا برنامه ریزی های جداگانه ای تهیه کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه درون دستگاهی شورای اطلاع رسانی ارکان اموزش و پرورش و شورای اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش باید شکل گیرد.

وی با اشاره به اهمیت مفهوم شبکه سازی در روابط عمومی و به کارگیری آن به عنوان یک راهکار اظهار کرد: یکی از راهکارهای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش برای انتقال سریع و صحیح اطلاعات، شبکه سازی است، بنابراین در درون دستگاه و بخش های مختلف اقدام به شبکه سازی کرده ایم به طوری که یک اتفاق و خبر به سرعت در بخش های مختلف این شبکه منتشر می شود و ذی نفعان حادثه و خبر، با ارائه اطلاعات درست و دقیق از آن رخداد به ایجاد و شکل گیری یک روایت درست کمک می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم گفت: فعالیت ها و اقدامات آموزش و پرورش در عرصه رسانه و فضای مجازی خیلی کمتر از آن است که نشان داده می شود و شاهد مصادره اقدامات این اداره به نفع دیگران هستیم درحالیکه بستر و محیط شکل گیری آن در اموزش و پرورش انجام شده است لذا باید در این زمنیه بازنگری جدی شود.

محمدکاظم رحیمی نژاد افزود: جای کارشناس برای اجرا و تولید محتوا در حوزه فضای مجازی در ادارات آموزش و پرورش خالی است و در بازنگری در ساختار اموزش و پرورش باید فکری شود.

وی ادامه داد: کوچکترین اداره آموزش استان حداقل ۴۰ تا ۵۰ واحد آموزشی زیر مجموعه دارد و این واحد آموزشی، ترکیبی از ۱۰ تا ۱۵۰ نیروی انسانی است.

وی اضافه کرد: با همین امکانات باید ارتباط خودمان با خانواده را تقویت کنیم؛ بسیاری از والدین از اقدامات این نهاد تعلیم و تربیت اطلاع ندارند، شبکه شاد فرصت ویژه ای برای اطلاع رسانی بهتر به جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار