مصطفی بابایی:

جریان‌سازی فکری، وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها است

شیراز (پانا) - به گفته رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وظیفه اصلی روابط عمومی جریان‌سازی فکری و مشاوره رسانه‌ای دادن به روسای ادارات است به نحوی که پیوست رسانه‌ای یک تصمیم باید قبل از تصمیم گرفته شود.

کد مطلب: ۱۳۴۰۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
جریان‌سازی فکری، وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها است

مصطفی بابایی، امروز در نشست صمیمی کارشناسان روابط عمومی‌های آموزش و پرورش مناطق ۵۹ گانه فارس، که در تالار ملاصدرای شیراز برگزار شد، با اشاره به چند پستی بودن کارشناسان و مدیران روابط عمومی‌ها گفت: این موضوع را سعی می‌کنیم از طریق سازمان امور استخدامی حل کنیم هرچند که پروسه‌ای زمان‌بر است

وی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در پیشبرد اهداف سازمان، افزود: با یک هم‌افزایی مضاعف می‌توان شاهد بازنمایی بهتر فعالیت مجموعه بزرگ آموزش و پرورش در رسانه‌‌ها بود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، سال‌ها از سرمایه‌ای که در اختیار داشته و همان روابط عمومی‌ها بوده غافل شده در حالیکه ما با ۱۲۰۰ نفر همکار روابط عمومی در کشور، بزرگترین شبکه اطلاع‌رسانی هستیم‌

وی تاکید کرد: امروز مشکل اصلی این است که ما به سرمایه‌های اصلی خود توجه نمی‌کنیم.

وی به فعالیت حوزه روابط عمومی و توجه به بخش عکاسی و فیلمبرداری به عنوان ۵ درصد کار این حوزه اشاره کرد و افزود: وظیفه اصلی روابط عمومی جریان‌سازی فکری و مشاوره رسانه‌ای دادن به روسای ادارات است به نحوی که پیوست رسانه‌ای یک تصمیم باید قبل از تصمیم گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید روایت اول و انتشار اول اخبار از حوزه روابط عمومی باشد، گفت: مسؤول روابط عمومی که جریان شناس نباشد نمی‌تواند جریان ساز باشد.

بابایی با تاکید براینکه امروز در جنگ روایت‌ها دوره سرعت انتشار است، به ارائه مدل سازی شبکه‌ای در نظام اطلاع‌رسانی پرداخت و افزود: مهمترین راهبرد ما در جهاد تبیین اقناع افکار عمومی است و مهمترین راهکار شبکه‌سازی است.

وی با تاکید بر اینکه فرصت خدمت کوتاه است و جنس کار روابط عمومی، مجاهدت است، به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حضور در فضای مجازی باید جریان‌ساز باشد، اشاره کرد و گفت: مدل نظام رسانه‌ای مبتنی بر شبکه‌سازی در ۴ سطح روابط عمومی و درون دستگاهی، سطح میان دستگاهی و برون دستگاهی، برای تقویت فضای روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش طراحی و تنطیم شده است.

وی با اشاره به بخش‌های این مدل افزود: در سطح درون دستگاهی باید دو شورای اطلاع‌رسانی ارکان آموزش و پرورش شامل تمام بخش‌ها و شورای اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش شکل گیرد تا یکصدا در فضای مجازی صحبت شود.

وی افزود: در سطح درون دستگاهی باید قطب‌های اطلاع‌رسانی استان نیز به منظور رفع موانع و مشکلات رسانه‌ای شکل گیرد.

وی ادامه داد: در سطح میان دستگاهی باید شورای اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مرتبط با ریاست مسوول آموزش و پرورش آن منطقه شکل گیرد که می‌تواند شامل رئیس حوزه علمیه، امام جمعه شهرستان و شهردار و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و.. باشد.

وی افزود: در سطح میان دستگاهی با دیگر دستگاه‌ها در خصوص مسوولیت اجتماعی باید تعامل شود.

وی به تشکیل شورای فعالان مجازی شهرستان در سطح برون دستگاهی به منظور کمک به مدیریت مسائل نظام تعلیم و تربیت به عنوان یکی از راهکارهای شبکه‌سازی اشاره کرد.

وی به تشکیل شورای خبرنگاران شهرستان، به عنوان راهکار دیگر در سطح برون دستگاهی اشاره کرد و افزود: در سطح روابط عمومی باید دانش خود را تقویت کنیم و در برگزاری دوره‌ها به تفکر خلاق و تولید انبوه محتوا بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه در کشور یک میلیون معلم با تمام مسائل داریم، گفت: ما از نظام تعلیم و تربیت در رسانه‌ها شاهد اخباری شامل رتبه‌بندی، برگزاری امتحانات، درگیری بین معلم و دانش‌آموز و.. هستیم در حالیکه تمام مسائل آموزش و پرورش این نیست ولی فقط این‌ها در رسانه‌ها بازنمایی می‌شود که دلیل آن عدم آشنایی روابط عمومی‌ها به مهارت جریان‌سازی است.

بابایی، تشکیل شبکه‌های اطلاع‌رسانی در زمینه گروه معلمان ناحیه، گروه مدیران ناحیه، گروه مدیران مدارس ناحیه، گروه خبرنگاران رسمی، گروه فعالان مجازی و گروه معلمان تبیین‌گر به عنوان یکی دیگر از ابزارهای اقناع در افکار عمومی در مدل نظام رسانه‌ای مبتنی بر شبکه‌سازی سخن گفت.

وی در پایان با ابراز امیدواری از راه‌اندازی این شبکه به نحو مطلوب در کل کشور گفت: این اقدام فاصله ما را از سطح وزارت تا کف مدرسه به حداقل می رساند که نیازمند یاری تمام کارشناسان روابط عمومی‌های مناطق و شهرستان‌های استان‌ها است تا به طور موثر محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار