معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

رویکرد تربیتی در امر آموزش، اولویت آموزش متوسطه است

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت تاکید آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر اولویت رویکرد تربیتی در امر آموزش است؛ بدون تربیت صحیح، علم و دانشی که به دانش‌آموز ارائه می‌شود اثربخش نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۴۲۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد تربیتی در امر آموزش، اولویت آموزش متوسطه است

محمد مهدی کاظمی در اجلاس سالانه معاونین آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در مشهد در خصوص چالش های موجود بیان کرد: کرونا و آموزش غیرحضوری و در جهت بهبود آن برگزاری طرح تعمیق، پروژه بزرگ مهر که با راهبری شما پیش رفت و مهر امسال با وجود مشکلات ساماندهی نیروی انسانی با کمترین چالش آغاز شد، از برخی چالش های آموزش متوسطه است.

وی ادامه داد: تاکید اول معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رویکرد تربیتی در امر آموزش است؛ بدون تربیت صحیح، علم و دانشی که به دانش آموز ارائه می شود اثربخش نخواهد بود.

کاظمی افزود: رها بودن دانش آموز در فضای مجازی و عدم وجود برنامه تربیتی در آموزش غیرحضوری از اتفاقات ناخوشایندی بود که در دوران کرونا اتفاق افتاد.

کاظمی ادامه داد: تربیت و پرورش لزوما وظیفه معاون پرورشی نیست و باید همراه با آموزش شکل بگیرد زیرا معلم در کلاس بیشترین ارتباط را با دانش آموز دارد.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت بخشی آموزشی و ارتقا فرایندهای یاددهی-یادگیری بسیار مهم بوده و زمانی برنامه های ما موثر خواهند بود که در کلاس و مدرسه نمود و تجلی پیدا کنند؛ بنابراین سنجش اثربخشی برنامه ها مهم است و مهم ترین بخش برای این کیفیت بخشی ارتقا معلمان است.

کاظمی یکی از برنامه های مهم را که هم در آغاز سال تحصیلی و هم در طول سال مهم است، مشارکت حداکثری دستگاه ها، خیرین، گروه های جهادی و برون سپاری در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: به همت شما امسال سهم آموزش های فنی و حرفه ای در کل کشور رشد ۲ درصدی داشته و جلب مشارکت بیش از ۴۰ هنرستان هم‌جوار نیز از اقدامات بزرگ دیگر بوده است که در حال برنامه ریزی و تلاش برای افزایش آن هستیم.

کاظمی ادامه داد: طرح هنرستان های جوار برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی بخش های مختلف تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اول معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کیفیت بخشی به برنامه ها در طول سال و رویکرد دوم تلاش و برنامه ریزی برای برنامه های سال آینده است که در این راستا برای بازماندگان از تحصیل سامانه شهید محمودوند طراحی شده و با ابلاغ بخشنامه برای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل عملیاتی شده است.

وی افزود: «با پیگیری های صورت گرفته مشخص شده مشکلات اقتصادی کمترین تاثیر را در موضوع بازماندگان از تحصیل داشته و سایر علل در حال بررسی است.

کاظمی پوشش تحصیلی آموزش متوسطه کشور را شامل یک میلیون و ۸۲۴ دانش آموز و تعداد دختران را در این موضوع بیشتر عنوان کرد و گفت: پوشش تحصیلی دختران نسبت به گذشته ارتقاء بیشتری داشته است.

وی فعالیت بیشتر پژوهش‌سراها از دیگر موارد مورد تاکید معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه به ارائه گزارش وضعیت آموزش متوسطه استان های کشور و تحلیل آنها پرداخت و کاهش تعداد کلاس های مختلط و شبانه روزی را از اهداف معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار