رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در سفر به یزد:

فعالیت‌های ورزشی و پرورشی مدارس برای کاهش آسیب‌های دوران کرونا گسترش می‌یابد

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در سفر به یزد و در بازدید از خبرگزاری ایسنا اظهار کرد فعالیت‌های ورزشی و پرورشی مدارس برای کاهش آسیب‌های دوران کرونا گسترش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های ورزشی و پرورشی مدارس برای کاهش آسیب‌های دوران کرونا گسترش می‌یابد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مصطفی بابایی با اشاره به بروز برخی آسیب‌های جسمی و روحی در دانش آموزان در زمان آموزش مجازی دوران کرونا، از گسترش اقدامات ورزشی و پرورشی مدارس برای کاهش این آسیب‌ها خبر داد.

بابایی هدف از این بازدید را عرض خدا قوت به رسانه‌های فعال در حوزه اخبار آموزش‌وپرورش عنوان و با اشاره به لزوم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانش آموزان اظهار کرد: ریشه‌یابی در این مورد گام نخست در مورد اقدامات اجرایی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان است.

وی افزود: شیوع کرونا در کشور باعث شد تا مدارس بیش از دو سال تعطیل و آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری دنبال شود و این در حالی بود که این زمان طولانی تعطیلی مدارس در سایر کشورها وجود نداشت و هرچند گمان می‌کردیم از این طریق از فرزندانمان در برابر کرونا محافظت می‌کنیم، اما آن‌ها را در فضای مجازی و آسیب‌های آن به حال خود رها کردیم.

بابایی بابیان این‌که این شرایط در آهنگ زیستی و سبک زندگی دانش‌آموزان تأثیر منفی داشت، خاطرنشان کرد: به دنبال اعلام ستاد کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از چهارم فرودین ما با انجام اقداماتی فشرده از سوی مسئولان آموزش‌وپرورش در تمام کشور، مدارس را با هزینه‌های زیادی برای بازگشایی مجدد آماده‌سازی کردیم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی افزود: در همین راستا اقدامات زیادی برای بازگشت دانش آموزان به مدارس و اصلاح این زنجیره اشتباه صورت گرفت و در چهاردهم فرودین ماه امسال با استقبال خوب والدین و دانش آموزان مواجه شدیم، به‌طوری‌که برخلاف سال‌های گذشته، حضور بیش از ۸۶ درصدی دانش آموزان در مدارس پس از عید نوروز را شاهد بودیم.

وی با اشاره به نظارت جدی آموزش‌وپرورش بر سلامت جسمی دانش آموزان با اقداماتی مانند زدن ماسک و نصب سیستم تهویه مطبوع در برخی مدارس مناطق سردسیر در آن ایام، اظهار کرد: این اقدامات باعث تثبیت حضور دانش آموزان در مدارس شد به‌طوری‌که در مهرماه امسال و شروع سال تحصیلی نیز حضور خوب دانش آموزان را در مدارس شاهد بودیم.

بابایی بابیان این‌که پس از بازگشایی مدارس در مهرماه با آسیب‌های جسمی و روانی دانش آموزان در دوران آموزش مجازی مواجه شدیم،‌ گفت: در همین راستا اقدامات آموزش‌وپرورش در حوزه‌های ورزشی و پرورشی با گستردگی زیادی در دستور کار قرار گرفت.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش یکی از اقدامات در این رابطه را راه‌اندازی خط مشاوره رایگان ۱۵۷۰ جهت مشاوره دانش آموزان عنوان کرد و گفت: این خط تلفن به‌صورت مستمر و منظم به سؤالات مربوطه به مسائل اجتماعی، روانشناسی و مشاوره‌های فردی پاسخ می‌دهد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی از دیگر اقدامات آموزش‌وپرورش به‌ویژه در حوزه ورزش را ساخت دو هزار و ۱۰۰ باب فضای ورزشی در درون مدرسه‌ای عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از نیمی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و مابقی آن‌ها تا پایان سال تحصیلی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: ایجاد فضاهای ورزشی در داخل مدارس علاوه بر تسهیل امکان استفاده از این فضاها برای دانش آموزان، امکان استفاده از آن‌ها در روزهای تعطیل برای دانش آموزان در کنار خانواده‌ها را نیز فراهم آورده است.

بابایی با اشاره به راه‌اندازی‌ پویش‌های فرهنگی و پرورشی در سطح مدارس برای بازگشت وضعیت سلامت جسمی و روانی دانش آموزان به حالت مطلوب، ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های صورت گرفته شاهد موفقیت هرچه بیشتر دانش آموزان باشیم.

شایان‌ذکر است؛ نشست با روسا و کارشناسان روابط عمومی ادارات آموزش‌وپرورش نواحی و شهرستان و مناطق استان یزد، بازدید از خبرگزاری ایکنا یزد، گفت‌وگوی زنده تلویزیونی از شبکه استانی یزد، نشست با قائم‌مقام و معاونین صداوسیمای مرکز یزد، بازدید از موسسه فرهنگی هنری رهپویان حرم شهرستان مهریز یزد از دیگر برنامه‌های سفر رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی به استان یزد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار