مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

ارتقای سواد دیجیتال برای معلمان ضروری است

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت در شرایط کنونی که آموزش مجازی به عنوان آموزش تکمیلی در کنار آموزش اصلی حضوری قرار دارد، ارتقای سواد دیجیتال و برنامه‌نویسی رایانه‌ای برای معلمان ضروری و مهم است.

کد مطلب: ۱۳۳۶۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سواد دیجیتال برای معلمان ضروری است

علی موحدی در آیین افتتاحیه طرح تحولی شایستگی دیجیتال، علوم رایانه، مهارت برنامه نویسی ویژه معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی با قدردانی از تلاش‌های آموزگاران در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کیفیت بخشی حوزه آموزش ابتدایی اظهار کرد: با حمایت از ارتقا سواد دیجیتال، زمینه شکوفایی در حوزه آموزش فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه حاکمیت، رسانه و خانواده‌ها در کنار آموزش و پرورش از ارکان اصلی تعلیم و تربیت هستند، ادامه داد: معلم دارای بیشترین نقش در تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی است تا بتوانیم دامن آموزش و پرورش را از آلودگی و حواشی پاک کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر در این کارگاه گفت: طرح ارتقا سواد دیجیتال، طرح اولین برنامه تحولی در راستی به روزآوری روش‌های تعلیم و تربیت است.

غلامحسین مهران‌پور ادامه داد: دوره ابتدایی به عنوان بنیاد و اساس تعلیم و تربیت است و این معاونت در دوران پساکرونا و همگام با رویکردهای نوین تعلیم و تربیت در استفاده صحیح از ظرفیت فن‌آوری و فضای مجازی و بر اساس راهکار سند تحول بنیادین که مبنی بر ضرورت اصلاح و به روز‌آوری روش‌های تعلیم و تربیت، این طرح را اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: توانمندسازی معلمان و دانش‌آموزان در زمینه کاربرد فن‌آوری دیجیتال، توسعه تفکر محاسباتی و مهارت برنامه‌نویسی، شناخت مزایا و مخاطرات فضای مجازی، ارتقای نگرش مثبت در خصوص لزوم آموزش و یادگیری سواد دیجیتال و مهم تر از همه تقویت مهارت‌های تولید محتواهای آموزشی و دیجیتال از اهداف این طرح است.

مهران‌پور در پایان گفت: در این کارگاه یک مدرس کشوری و بیست و شش مدرس منطقه ای حضور دارند که برای معلمان در شهرستان‌ها و مناطق، دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار