سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

ارتقای سواد دیجیتال معلمان و دانش‌آموزان ضروری است

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح یار مهربان به منظور ارتقای مهارت درک و تجزیه و تحلیل دانش آموزان از امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سواد دیجیتال معلمان و دانش‌آموزان ضروری است

معصومه نجفی پازوکی در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‎‌وگو با اشاره به شش ساحت تربیتی سند تحول بنیادین، اظهار کرد: در اجرا باید به این شش ساحت دقت کنیم؛ مثلا کرونا موجب شد زیست‌بوم آموزشی شکل گیرد و لذا سواد دیجیتال لازمه کار معلمان و دانش‌آموزان است.

وی با بیان این که تا چندی پیش یک معلم امکان پخش یک فایل صوتی در کلاس را نداشت، خاطرنشان کرد: امروز معلم به راحتی از طریق موبایل در این فضا حرکت می‌کند و برای ما ضرورت دارد سواد دیجیتال معلم و دانش‌آموز را ارتقا دهیم.

نجفی تصریح کرد: برنامه ریزی در این مسیر شروع شده است و۲۵۰۰ مدرسه نیز کار را به صورت آزمایشی آغاز کرده‌اند و برای سال پیش‌رو تصمیم داریم بر این حوزه تمرکز ویژه داشته باشیم.

وی به ساحت اعتقادی عبادی اشاره کرد و گفت: در آموزش قرآن در ابتدایی مشکلاتی را شاهد بودیم و طرحی در ۵ استان برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش نظیر دار‌القرآن‌ها، در حوزه آموزش قرآن سعی داریم معلمان را توانمند سازیم.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای امسال طرح دیگری مورد نظر است تا مهارت خواندن و درک و تجزیه و تحلیل دانش آموزان ارتقا یابد. بر این اساس در همه پایه‌ها -اول تا ششم- کتابخانه کلاس به پادکست، فایل‌های چند رسانه‌ای و... مجهز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار