مشاور دبیرستان الزهرا عنوان کرد:

نقش والدین در عملکرد موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان در فصل امتحانات

قرچک(پانا) - مشاور دبیرستان الزهرا قرچک، نقش والدین را در فصل امتحانات بسیار پررنگ دانست و بر ضرورت ایجاد آرامش در خانه، در این دوران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نقش والدین در عملکرد موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان در فصل امتحانات

فاطمه جعفری، مشاور دبیرستان الزهرا قرچک، در رابطه با مهم بودن حضور والدین در کنار دانش آموزان در فصل امتحانات به پانا عنوان کرد: «حضور والدین در کنار فرزندان در فصل امتحانات دانش آموزان برای هر دوره تحصیلی موثر است؛ زمان برگزاری امتحانات یکی از پر فراز و نشیب ترین زمان برای دانش آموزان و والدین است، به همین دلیل این زمان از حساسیت بالایی برخورد‌ار است.»

وی در ادامه افزود: «امتحانات همواره برای اکثر دانش آموزان با ترس همراه است. بنابراین شیوه هایی که اولیا جهت کسب موفقیت دانش آموزان به کار می‌برند بسیار مهم است. اگر پدران و مادران روش های درستی برای کاهش اضطراب و افزایش موفقیت دانش آموزان را هدف اصلی خود قرار دهند شاهد نتایج گسترده آن در تحصیل دانش آموزان خواهیم بود.»

مشاور دبیرستان الزهرا قرچک، همچنین گفت: «آموزش وظایف به والدین بسیار مؤثر است. چنانچه بتوانند وظیفه خود را به نحو شایسته و موثری به انجام برسانند به یقین شاهد پویایی و رشد بیشتری در پیشرفت تحصیلی فرزندان خود خواهند بود.»

جعفری اظهار کرد: «ایجاد آرامش در خانواده ضروری است، لازم است تا پدر و مادر شکیبایی و احترام متقابل را در ارتباط با یکدیگر در حضور فرزندانشان رعایت کنند. والدین در زمان امتحانات مهر و محبت خود را نسبت به یکدیگر در مقابل فرزندان افزایش دهند، همچنین از طرح و مسائل اقتصادی که موجب هر گونه فشار برای دانش آموزان می‌شود خودداری کنند. حفظ خونسردی در کاهش مسائل مربوط به این دوره از وظایف اولیا به شمار می‌رود.»

وی در خصوص تاثیر امکانات آموزشی بر نتایج امتحان گفت: «آماده کردن وسایل و دیگر امکانات آموزشی و کمک آموزشی بسیار مهم است؛ دفاتر و جزوات آموزشی بر اساس برنامه امتحانات نظم و آرامش بیشتری به دانش آموز خواهد داد. دانش آموزان در فصل پایانی امتحانات از گم شدن دفاتر و کتب درسی خود شکایت داشته اند، که بهتر است قبل از شروع فصل امتحانات این نظم دهی انجام شود، در صورت نیاز برای دانش آموزان امکانات آموزشی و کمک آموزشی فراهم شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: آیلار عبداللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار