معاون پرورشی دبیرستان تربیت رودهن:

اخلاص و وطن‌پرستی مهم‌ترین درس مکتب شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی دبیرستان تربیت رودهن، اخلاص و وطن‌پرستی را مهم‌ترین درس آرمانی و حقیقی مکتب شهید سلیمانی برای‌ نسل‌های بعدی انقلاب دانست که در مدارس و بین دانش‌آموزان باید ترویج و اشاعه پیدا کند.

کد مطلب: ۱۳۳۵۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
اخلاص و وطن‌پرستی مهم‌ترین درس مکتب شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان است

شیما شیرازی، معاون‌پرورشی دبیرستان‌تربیت رودهن، در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به فرایند الگوسازی شخصیت شهید سلیمانی در مدارس، گفت: «وظیفه ما در مدارس الگوسازی شخصیت‌های حماسی، ملی و دینی برای دانش‌آموزان است، زیرا شهدا و علی‌الخصوص شهید بزرگواری چون شهید سلیمانی فراتر از یک الگو بلکه یک مسیر و صراط مستقیم ملی و میهنی و اعتقادی بود، شاید که خود را در هیچ چارچوبی غیر از از رهبری و ولایت قرار نداد و خود را خالص، مخلص و سرباز نظام تعریف کرد، درس شهید سردار سلیمانی برای همه ما ایستادگی و شجاعت و جانفشانی و در خط مقدم ولایت بودن است، این درس را به عنوان نماد مقاومت در قلبمان زنده نگه خواهیم داشت و نسل به نسل منتقل خواهیم کرد تا تاریخ ایران این افتخار و عزت را هرگز از یاد نبرد.»

وی تاکید کرد:«شهادت این سردار رشید اسلام، یک درس و فرصت مهم برای یادگیری و یاددهی به جامعه تعلیم و تربیت به ویژه دانش‌آموزان است. هرچند که شهید سلیمانی رفت ولی دفاع و پاسداری از ارزش‌ها و ملیت همچنان باقی است و ادامه دارد، زیرا در مکتب‌ما شهادت پایان کار نیست، بلکه یک شروع دوباره است. در این میان نهاد تعلیم و تربیت برای پرورش و آموزش نسل جدید سلیمانی‌ها وظیفه‌ای خطیر و مسئولیتی مهم دارد تا فرزندان و نسلی بالنده، شجاع، برومند و متعهد تربیت کرده و تحویل آینده دهد. باید همه به هر طریق ممکن و هرکس در هر حیطه وظایف و رفتارهای خود را با راه و آرمان حاج‌قاسم همسو و هم‌راستا کند تا تحقق اهداف انقلابی محقق شود و ایران همیشه سرافراز و مقتدر بماند. »

شیرازی، شهید سلیمانی را محبوب‌ترین شخصیت برای مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان دانست و افزود:«اگر می‌خواهیم پیرو خط امام حسین(ع)، شهدا و حاج قاسم سلیمانی باشیم باید جنبه‌های رفتار و زندگی این شهیدان را سرافراز را سرلوحه زندگی و کار خود قرار دهیم. آن سردار شهید، تمام زندگی خود را وقف اسلام و مبارزه با ظالمان کرد و اکنون به عنوان اسطوره و نماد مبارزه با ظلم در جهان شناخته شده است، دانش‌آموزان ما در مدارس از بستر مکتب سلیمانی باید آموزش ببینند و در سیره زندگی‌اش برای آنان در مدارس مثل یک فرهنگ جامع آموزش و ترویج داده شود تا در شخصیت‌های دانش‌آموزان نهادینه و پرورش یابد.»

وی در خاتمه گفت وگو مطرح کرد:«در این مسیر سرخ، علم بر زمین نخواهد ماند و قاسم‌هایی که چشم‌شان به قاسم‌بن‌الحسن است، پرچم حاج‌قاسم را به دست خواهند گرفت و تا رساندن این پرچم به دست مبارک مولای جهان، آن انتقام‌گیرندهٔ بزرگ خون خدا، از پای نخواهند نشست. همهٔ قاسم‌های نوجوان این‌سرزمین استوارتر از همیشه همانند همه ی همکلاسی‌های شهیدشان آماده گرفتن انتقامی سخت در خط جهاداند و راهی را که از خون حاج‌قاسم‌ و یارانش سرخ است، قطعا ادامه خواهند داد.»

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه عمادی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار