نماینده مدیران ناحیه۶ مشهد:

طرح مدام خلاصه‌ای از مشارکت دانش‌آموزان در اجرای امور مدرسه است

مشهد(پانا)- نماینده مدیران ناحیه۶ مشهد گفت طرح مدام، حس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان، تعامل و همکاری و اعتماد به نفس دانش‌آموزان را بالا می‌برد، موجب شناسایی دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیر می‌شود و آنها را با مشاغل آموزشی، مدیریتی و فرهنگی آشنا می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۳۱۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح مدام خلاصه‌ای از مشارکت دانش‌آموزان در اجرای امور مدرسه است

تهمینه نعمتی، نماینده مدیران ناحیه6 مشهد و مدیر دبیرستان دخترانه یاس در گفت‌و‌گو با پانا گفت:« طرح مدام، خلاصه ای از مشارکت دانش آموزان در اجرای امور مدرسه است و یکی از طرح‌های بسیار خوب در حال اجرا به شمار می‌آید؛ اما نکته ای که آموزش و پرورش باید به آن توجه کند، اجرای درست برنامه‌های خوب است؛ زیرا می‌تواند اثرات مثبتی به دنبال داشته باشد.»

وی افزود:« اجرای این طرح، می‌تواند فواید بسیار زیادی برای دانش آموزان و مدرسه داشته باشد. طرح مدام، حس مسئولیت پذیری دانش آموزان، تعامل و همکاری و اعتماد به نفس دانش آموزان را بالا می‌برد، موجب شناسایی دانش آموزان مسئولیت پذیر می‌شود و آنها را با مشاغل آموزشی، مدیریتی و فرهنگی آشنا می‌کند.»

نعمتی بیان کرد:« با توجه به اینکه در اجرای طرح مدام، حدود 25 دانش آموز به عنوان دبیر و یا کادر اجرایی انتخاب می‌شوند، ما باید طوری این طرح را اجرا کنیم که اثر مطلوب و ارزنده‌ای بر روی همه‌ی دانش آموزان داشته باشد.»

وی ادامه داد: «درس خواندن دانش آموزان با همدیگر موجب یادگیری بهتر آن‌ها می‌شود. ما باید در انتخاب دانش آموزمان برای طرح مدام، دقت کافی را داشته باشیم.»

وی اشاره کرد: «یکی از نکات مهمی که در این طرح باید دقت شود، اجرای صحیح این طرح است. متاسفانه در برخی از مدارس تنها یک زنگ به طرح مدام اختصاص داده می‌شود؛ اما این طرح زمانی جذاب خواهد بود که یک روز به آن اختصاص داده شود.»

نعمتی در پایان گفت: «لازم است قبل از اجرای این طرح ، آن را به طور کامل برای همکاران، دانش آموزان، اولیا و دانش آموزان منتخب توجیه کنیم.»

دانش آموز خبرنگار: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار