معاون آموزش متوسطه اداره آموزش‌وپرورش ناحیه ۷ مشهد:

نقش دادن به دانش‌آموزان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره آموزش‌وپرورش ناحیه ٧ مشهد گفت طرح مدام یعنی مدیریت دانش‌آموزان در امور مدرسه. نقش دادن به دانش‌آموزان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۳۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش دادن به دانش‌آموزان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

امیررضا زارعی به پانا گفت: «هدف از اجرای طرح مدام در مدرسه متوسطه اول دخترانه بی بی سلطنت قفلی و دیگر مدارس کشور این است که دانش آموزان از نزدیک مشکلات مدرسه را لمس کنند و با آنها آشنا شوند. نقش دادن به دانش آموزان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.»

زارعی گفت: «مدام به معنای مشارکت دانش آموزان در اجرای امور مدرسه است که سال های زیادی است این طرح در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.بر اساس این طرح دانش آموزان در یک روز از سال تحصیلی در نقش کادر مدرسه وظایف آنها و امور اجرایی مدرسه را بر عهده می گیرند.»

وی در پاسخ به اینکه آیا این طرح در رفتار و زندگی دانش آموزان تاثیر دارد، گفت: «قطعا،احساس مسئولیت پذیری در آنها شکل می گیرد و برای حل مشکلات با یکدیگر هم فکری می کنند. اجرای طرح مدام باعث می شود که روحیه کار گروهی و همکاری در بچه ها تقویت شود و اعتماد به نفس آنها بخاطر پذیرفتن نقش های مهم بالا برود.»

وی ادامه داد: «دانش آموزانی که علاقمند به رشته معلمی، تدریس، آموزش، مدیریت و معاونت هستند، بعنوان گرداننده اصلی کلاس ها و مدرسه مسولیت بر عهده گرفتند که در آینده برای انتخاب شغل متوجه شوند بخصوص دانش آموزان پایه نهم ما در متوسطه اول که چه مسیری را انتخاب کنند.»

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار