رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد

ارائه گزارشی از میزان دسترس‌پذیری معلولان به تاسیسات شهری

تهران (پانا)- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، با تاکید بر مناسب‌سازی شهر برای شهروندان معلول، خواستار ارائه گزارشی از شهرداری با موضوع میزان دسترس‌پذیری شهر برای معلولان، کودکان و سالمندان شد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ارائه گزارشی از میزان دسترس‌پذیری معلولان به تاسیسات شهری

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورا در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای ششم، با تأکید بر ضرورت ارزیابی دقیق از وضعیت ساختمان های ساخته شده در مناسب سازی برای معلولان، یادآور شد: مناسب سازی معابر، اصلاح فرهنگ ترافیک و توجه به ایمنی برای پیشگیری از معلولیت در شهر ضروری است و باید در راستای ارتقاء ایمنی باید اقدامات شایسته ای انجام شود.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در راستای آگاه سازی شهروندان و ارتقای ایمنی در سطح شهر، اصلاح هندسی معابر، اصلاح فرهنگ معابر و توجه به ایمنی برای پیشگیری از معلولیت در شهر باید گزارشی را در خصوص میزان دسترس پذیری معلولان، کودکان و سالمندان به تأسیسات شهری ارائه دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورا با اشاره در سنوات مختلفی که برای تدوین ضوابط و اجرای مقررات در خصوص معلولان صورت گرفته بود خاطر نشان کرد: قطعا در شهر تهران اقدامات خوبی برای معلولان انجام شده و اما امیدواریم برای دسترس پذیری بیشتر این قشر اقدامات بیشتری انجام شود.

عباسی با بیان اینکه در برنامه سال آینده و برنامه چهار ساله به موضوع حمل و نقل عمومی توجه شود چرا که در چند روز اخیر به دلیل شرایط جوی تهران دچار گره های کور ترافیکی شده بود، گفت: دولت یاری گر است اما اگر دولت نیز همکاری نکرد نباید از توان و ظرفیت خود غافل شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار