رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

واکنش به ایجاد تعاونی مسکن محلات در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران توصیه‌هایی درباره ایجاد تعاونی مسکن موفق در محلات پایتخت کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
واکنش به ایجاد تعاونی مسکن محلات در پایتخت

مهدی عباسی در گفت‌وگو با پانا درخصوص ایجاد تعاونی‌های مسکن در محلات اظهار کرد: «تعاونی مسکن را می‌توان به دو گروه موفق و ناموفق تقسیم کرد. گروه‌های موفق تعاونی مسکن در ایجاد مسکن برای نیازمندان و جامعه مخاطب، بسیار موفق بودند. بنابراین بخش خصوصی و تعاونی‌داران باید از تجربه آنها استفاده کنند.»

وی ادامه داد: «تعاونی یک امر مردمی است و برای آن که گرفتار آسیب‌ تعاونی‌های ناموفق نشود باید مراقبت شود و از تجربه خوب تعاونی‌ها استفاده شود.»

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: «اگر تعاونی‌هایی شکل گرفتند که واقعا به شکل عام‌المنفعه بودند و شکل تعاونی در آن رعایت شده بود، چه شهرداری و چه دستگاه‌های دیگر باید حمایت کنند که اعضای تعاونی از منافع مناسبی برخوردار شوند.»

عباسی تاکید کرد:‌ «اصل ایجاد تعاونی در تهران یا هر شهری از نظر من اقدام خوب و مناسبی است اما کیفیت اجرا نیاز به دقت دارد که در این زمینه باید از تجربه گذشته چه تجربه تعاونی‌های موفق و چه تعاونی‌های ناموفق استفاده شود.

هفته گذشته، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان امضای تفاهمنامه با شهرداری تهران گفت:‌ «به موجب این تفاهم‌نامه ۳۵۴ محله مشمول طرح شده و بر این اساس ۳۵۴ شرکت تعاونی تشکیل خواهد شد، همچنین منابع اختصاص یافته منابع تلفیقی است و مواردی همچون تغییر کاربری، تراکم، نوسازی معابر و فضای سبز بر عهده شهرداری تهران است. بحث تامین تسهیلات نیز از طریق منابع نهضت ملی مسکن بانک و منابع در اختیار شهرداری است و بانک توسعه تعاون نیز به کمک خواهد آمد.»

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبق پیش‌بینی اولیه در گام نخست ۵۰۰۰ واحد مسکونی مورد نوسازی و بهسازی قرار می‌گیرند و از طریق تشکیل ۳۵۴ تعاونی محلات به توسعه بخش تعاون و خانه‌دار کردن مردم کمک می‌شود. آورده مردم نیز پس از محاسبه هزینه تمام شده و یکپارچه‌سازی و اختصاص ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی، گام‌به‌گام در این پروژه وارد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار