رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

ضوابط بلند مرتبه‌سازی در پایتخت هنوز ابلاغ نشده است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت بلندمرتبه‌سازی در تهران نیازمند مصوبه شورای عالی شهرسازی است که هنوز ضوابط آن ابلاغ نشده است.

کد مطلب: ۱۳۲۷۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ضوابط بلند مرتبه‌سازی در پایتخت هنوز ابلاغ نشده است

مهدی عباسی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به هشدارهای رئیس سابق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران درخصوص بلند مرتبه‌سازی در تهران گفت:‌ «این سخنان مهم و کارشناسی است، آنچه آقای منان‌رئیسی مطرح کردند، پایه علمی دارد و با دغدغه‌های حاکم بر شهر تهران و بر مبنای نگاه رهبری است و نکات دقیقی مطرح شده است. نگرانی مطرح‌شده بر ایده‌های حاکم بر شهرداری تهران است، نه اتفاقاتی که در شهرداری تهران می‌افتد.»

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: «نگرانی از ایده‌ها است و دغدغه‌های درستی است. شهرداری تهران باید به گونه‌ای وارد عمل شود که همه این نگرانی‌ها را برطرف کند. امیدواریم شهرداری با مشورت اهل فن و با دانش دلسوزان شهر تهران تصمیمات درستی بگیرد. قطعا شورای شهر هم در این موضوع دغدغه دارد و با نگاه تیزبینانه این موضوع را دنبال می‌کند.»

عباسی تاکید کرد:‌ «بلندمرتبه‌سازی نیازمند مصوبه شورای عالی شهرسازی است که هنوز ضوابط آن ابلاغ نشده است.»

محمد منان‌رئیسی، رئیس سابق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، در نامه‌ای به شهردار تهران درخصوص برخی سیاست‌های او در حوزه شهرسازی هشدار داده و گفته بود: «از مهم‌ترین کلان‌پروژه‌هایی که موجبات نگرانی استادان و نخبگان را فراهم آورده، موضوع پروژه TOD است که بارگذاری‌های گسترده حاصل از آن، حدود 50 درصد از مساحت شهر تهران را شامل خواهد شد. به این معنا که نیمی از تهران، مشمول بلندمرتبه‌سازی و تراکم‌افزایی در واقع همان تراکم‌فروشی از طریق بسترهایی نظیر کمیسیون ماده ۵ خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار