صالحی:

در مقابله با اخبار جعلی، باید اخبار درست را گسترش داد

شهرکرد(پانا)- مرتضی صالحی مسئول خبرگزاری صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری در جلسه توجیهی سفیران رسانه، راه مقابله با اخبار جعلی را گسترش اخبار درست دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۹۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
در مقابله با اخبار جعلی، باید اخبار درست را گسترش داد

مرتضی صالحی در گفت وگو با پانا گفت: لازمه‌ی نوجوانی مطالبه‌گر بودن مطالعه‌ی بالا و مسلح شدن به علم و آگاهی است.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم مطالبه‌گر باشیم که نسبت به موضوعی که مطرح می‌شود آگاهی و شناخت داشته باشیم، بنابراین برای داشتن شناخت کافی نیاز به مطالعه زیاد است.

صالحی تاکید کرد ضمن مطالعه باید از صحت موضوع باخبر شویم و بدانیم که آیا برای جامعه ما مفید است یا خیر.

وی به عنوان مثال مسئله مطرح شده این روزها در جامعه را بیان کرد و گفت: در ابتدا باید بدانیم موضوع عفاف و حجاب در جامعه ما یک قانون است و اظهار نظر درباره آن درحالی که خلاف قانون اساسی باشد جرم محسوب می‌شود پس شناخت نسبت به این موضوع را باید بالا ببریم.

صالحی در رابطه با تصمیم‌گیری درباره درست و غلط بودن یک محتوا عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع برای شناخت اخبار صحیح تشخیص منبع آن و پذیرفتن اخبار صرفا از منابع معتبر است و رسانه‌ها،خبرگزاری‌های کشور و صحبت مسئولان کشور معتبرترین منابع خبری هستند.

وی تاکید کرد که در مقابل این منابع کانال‌ها و سایت‌هایی در فضای مجازی هستند که به تولید اخبار جعلی مشغول‌اند بنابراین پذیرش چنین اخباری بدون آگاهی کار خطایی است.

مسئول خبرگزاری صداوسیمای استان در پاسخ به چگونگی جلوگیری از بازنشر اخبار جعلی گفت: نیاز است در مقابل نشر اخبار جعلی اخبار درست را نشر داد و خبر جعلی را با دلایل منطقی نقض کرد و با راستی‌آزمایی و قرار دادن اخبار در منابع معتبر از نشر اخبار جعلی جلوگیری کرد.

صالحی در پایان کلید افزایش و گسترش سطح سواد رسانه‌ای جامعه را مطالعه‌ی زیاد کسب شناخت و آگاهی دانست.

خبرنگار دانش‌آموز، هانیه پورشیروانی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار