برگزاری کارگاه توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی در شهرستان قدس

شهرقدس (پانا) - کارگاه توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی شهرقدس، با هدف آشنایی معاونان و مربیان جدیدالانتصاب با فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی در شهرستان قدس

کارگاه توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی شهرستان قدس در سالن اجتماعات شهید دهنو با حضور ابراهیم قدردان، استاد و داور مسابقات خوشنویسی و نقاشی، حجت هاشمی، استاد و داور تئاتر و مسابقات نمایشی و مرتضی طالبی، استاد و داور مسابقات جشنواره سرود و سرود همگانی که به همت کارشناسی فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

محمود محمدی، کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس در کارگاه توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی در سالن اجتماعات شهید دهنو گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی با محوریت طرح‌ها و برنامه‌های کارشناسی فرهنگی و هنری و اردویی بویژه برای معاونین و مربیان جدیدالانتصاب برگزار شد.

در این گردهمایی و کارگاه که با حضور کارشناسان و ارزیابانان طرح‌های فرهنگی و هنری و اردویی در سالن شهید دهنو شهرستان قدس برگزار شد، ابراهیم قدردان دبیر هنر دبیرستان‌های شهرستان قدس و داور مسابقات فرهنگی و هنری درباره هنرهای تجسمی گفت: هنر تجسمی یعنی اینکه هنر از ایده و ذهن خود دانش آموز تراوش کند و به بار بنشیند.

او کپی‌برداری ایده‌ها را یکی از آسیب‌های هنرهای تجسمی دانست و عنوان کرد: دانش‌آموز ابزار کار را به خوبی و زیبایی و شایستگی می‌شناسد و از آن به نحو عالی استفاده می‌کند و کار زیبایی ارائه می‌دهد که بعضی وقت‌ها ایده‌پردازی از خود دانش‌آموز نیست و کپی‌برداری است و تمام زحمت دانش‌آموز برای شرکت در مسابقه از بین می‌رود.

در ادامه این کارگاه حجت هاشمی، کارگردان و داور هنرهای نمایشی به تشریح انواع هنرهای نمایشی نقالی، عروسکی، صحنه‌ای و نمایشنامه خوانی و قواعد و مقررات آن برای حضور در مسابقات فرهنگی و هنری پرداخت.

هاشمی گفت: نمایش یک کار گروهی با استفاده از گفت‌و‌گو و دیالوگ است و دانش‌آموزان باید معانی کلمات و جملات را خوب درک کند تا بتوانند از عهده انتقال آن به مخاطب برآیند.

در ادامه کارگاه توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی، مرتضی طالبی، استاد و داور هنرهای آوایی درباره نحوه انتخاب سرود همگانی، موضوع سرود و متناسب بودن آن با سن ویژگی‌ها و شرایط دانش‌آموزان پرداخت و درباره شرایط سرود جشنواره ویژگی‌های یک سرود منتخب و همچنین شیوه‌های ترغیب و تشویق دانش‌آموزان برای مشارکت در کارهای گروهی و نشاط‌آور در قالب موضوعات فرهنگی مطالبی را عنوان کرد.

در پایان این کارگاه سید امیر حسینی، مسئول حوزه هنری شهرداری شهرستان قدس درباره فراخوان کشوری چله مهدویت گفت: استفاده از هنرهای تجسمی با موضوع مهدویت است که هنرهای مختلفی را در برمی‌گیرد که پنج مورد از هنرهای نوین با موضوعات که شامل هنرهای «اجرا، ویدیو آرت، چیدمان اماکن شهری و محیط آرایی» به شهرستان قدس اختصاص داده شده است که بعد از مهلت فراخوان همه اقشار مختلف شهرستان خصوصا فرهنگیان و دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را دبیرخانه جشنواره چله مهدویت ارسال کنند.

خبرنگار: شهناز کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار