‌در گفت‌وگو با پانا:

‌خان‌محمدی: سرنوشت صعود به مرحله ‌حذفی جام جهانی دست خودمان است

بچه‌ها مقابل ولز اعاده حیثیت کردند/ بازی با آمریکا شمشیر دولبه است

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است با پیروزی مقابل ولز انگیزه و روحیه بازیکنان بالا رفته و برای اولین بار در جام جهانی سرنوشت صعود به دور حذفی دست خود ایران است.

کد مطلب: ۱۳۲۶۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
‌خان‌محمدی: سرنوشت صعود به مرحله ‌حذفی جام جهانی دست خودمان است

مهدی جابری - حسن خان‌محمدی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برد تیم ملی فوتبال مقابل ولز در دومین بازی خود گفت: «کی‌روش نسبت به بازی اول، تغییر و تحولاتی که در ترکیب تیم داده بود، توانست نتیجه لازم را بگیرد. سیستم ۴-۴-۲ باعث شد خدا را شکر در این بازی حداقل در زمین هافبک ببینیم! ما نشان دادیم وقتی روی فوتبال خودمان تمرکز کنیم، توانایی بالایی برای رسیدن به دروازه حریفان داریم. ما در تمام دقایق بازی برتر از ولز بودیم و در نهایت توانستیم با ۲ گل ۳ امتیاز شیرین بگیریم.»

وی افزود: «این برد باعث شد تا کمی از تلخی شکست سنگین مقابل انگلیس از بین برود. تقریباً مردم آن باخت را فراموش کردند. بچه‌ها از همان ابتدا آمدند برای اعاده حیثیت تا نشان دهند واقعاً فاصله‌شان با انگلیس ۴ گل نیست. بازی اول واقعاً ناامیدکننده بود. هرچه در زمین نگاه می‌کردیم، همه مدافع بودند و هیچ هافبکی نداشتیم. کی‌روش با آن ترکیب تیم را خلع سلاح جلوی انگلیس فرستاده بود. وقتی شما در چینش اولیه اشتباه می‌کنید، تیم‌تان آسیب می‌بیند و دیگر هرچقدر تعویض کنید، کاری از پیش نخواهید برد. تیمی که در جام جهانی در دو بازی ۴ گل می‌زند، نشان می‌دهد که توانایی هجومی بالایی دارد.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «واقعاً بدون اغراق تیم فوق‌العاده‌ای در همه خطوط داریم. بازیکن سرعتی، قدرتی، تکنیکی، شوت‌زن همه را در تیم ملی می‌بینید. ما در جام جهانی شروع خوبی نداشتیم اما بازی با ولز نگاه‌ها را عوض کرد. ما در بازی دوم چیزی برای از دست دادن نداشتیم و رفتیم تا برنده شویم. بازیکنان حرفه‌ای و باهوش هستند و وقتی مربی ترکیب را اعلام می‌کند، می‌دانند از آن‌ها چه می‌خواهد. وقتی این ترکیب را جلوی ولز به زمین فرستاد، بازیکنان فهمیدند که باید هجومی بازی کنند.»

حسن خان‌محمدی گفت: «بازی با آمریکا واقعاً شمشیر دولپه است. ازنظر تیمی و نفری قدرتمندتر از ولز هستند. دیدید که انگلیس را هم با دردسر مواجه کردند و حتی می‌توانستند برنده شوند. نباید آن‌ها را دست‌کم بگیریم. همان‌طور که ما انگیزه بالایی برای شکست‌شان داریم، آن‌ها هم انگیزه دارند. اما سرنوشت صعود دست خودمان است. دیگر کار به اماواگر نیست و اگر صعود می‌خواهیم باید باقدرت ببریم هرچند با مساوی هم صعود می‌کنیم.»

وی تأکید کرد: «همان‌طور که بعد از آن شکست سنگین کی‌روش تیم را از لحاظ روانی و ذهنی برای بازی با ولز خوب آماده کرده بود، برای بازی با آمریکا هم امیدوارم استراتژی مناسبی داشته باشد. مربی اگر بخواهد با ترس و برای گرفتن مساوی مقابل آمریکا قرار بگیرد، از پیش باخته است. تیم ما از لحاظ نفرات واقعاً عالی است. فاصله ما با انگلیس واقعاً آن تعداد گل نبود. درست است انگلیس جزو مدعیان جام است اما مثل برزیل، اسپانیا و فرانسه قدرتمند نیست. بازی با آمریکا حیثیتی است و باید ببریم. وقتی بازیکنان رونده و خوب داریم که می‌توانند از کناره‌ها حمله کنند، فضا برای شوت‌زنی هم باز می‌شود و می‌توانیم مثل بازی با ولز از قدرت شوت‌زنی بازیکنان‌مان استفاده کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار