معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان:

رویکرد آموزش و پرورش پررنگ‌کردن نقش کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان است

زنجان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت وزارت متبوع در راستای تقویت مهارت‌های زبانی به‌سمت پررنگ‌کردن نقش کتاب و کتابخوانی و قصه‌گویی در بین دانش‌آموزان حرکت می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد آموزش و پرورش پررنگ‌کردن نقش کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان است

حسین قاسمی امروز در آیین افتتاحیه هماهنگ کشوری طرح «یار مهربان» و رونمایی از کتابخانه‌های کلاسی که در دبستان آزادگان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی متاسفانه در جامعه به حاشیه رفته در حالی که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هیچ گاه جای کتاب را نخواهند گرفت.

وی ابراز کرد: امیدواریم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد از همان دوره ابتدایی در بین دانش‌آموزان، بنا نهاده شود.

قاسمی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به‌سمت پُررنگ کردن نقش کتاب و کتابخوانی و قصه‌گویی در بین دانش‌آموزان حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: این رویکرد در راستای تقویت مهارت‌های زبانی است.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: استفاده از منابع غیردرسی در تدریس بسیار موثر است و کتاب‌های داستان و قصه‌گویی را هر اندازه در دوره ابتدایی به‌ویژه پایه‌های اول و دوم پررنگ کنیم قطعاً در تقویت مهارت‌های زبانی دانش‌اموزان تلاش کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: از کتاب‌های داستان و قصه‌گویی در تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان به‌ویژه در مقطع ابتدایی می‌توان استفاده کرد البته ابتدا خودمان باید به اهمیت کتاب و کتابخوانی باور داشته باشیم وگرنه این امر اتفاق نمی‌افتد.

قاسمی خاطرنشان کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی به‌عنوان اصل مسلم آموزشی و تربیتی را باید جدی بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار