رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش البرز خبر داد:

برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت مراقبت از محیط زیست در مدارس شاهد

کرج (پانا) - رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با محوریت مراقبت از محیط زیست در مدارس شاهد استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت مراقبت از محیط زیست در مدارس شاهد

محمد رضا سعیدی مقدم، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان البرز گفت: هدف از برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت مراقبت از محیط زیست ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان و کانون مهم خانواده و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط ‌زیست در مدارس است.

وی افزود: بخشیدن چهره‌ای انسانی به مسائل زیست‌محیطی، توانمندسازی مردم بویژه دانش آموزان برای تبدیل‌شدن به فعالینی درزمینه توسعه پایدار و متوازن، ارتقای بینش عمومی در جوامع به سمت‌وسوی بازنگری نگرش‌ها درباره مسئله محیط‌زیست از دیگر اهداف برگزاری مسابقات کتابخوانی با 2 محور صرفه جویی در آب و مراقبت از محیط زیست است که در مدارس شاهد استان اجرا شد.

سعیدی مقدم از تصویرسازی یعنی درست کردن یک کتاب تصویری با نقاشی، خیر کتاب باشید، طرح مصباح (زندگی و سیره معصومین و اهل بیت، امام رضا (ع) و امام زمان (عج) )و طرح کافه کتاب که در آن دانش آموزان می توانند در بعضی از روزهای هفته، کتاب های خود را در مدرسه به همراه داشته باشند و به صورت امانت در میز کافه کتاب به دوستانشان امانت دهند از مهم ترین برنامه های ویژه کتابخوانی در مدارس شاهد استان البرز ذکر کرد.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه هدیه گل به کتابخانه مدرسه از دیگر برنامه های مهم کتابخوانی در مدارس شاهد است، تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان با هدیه یک گل به کتابخانه مدرسه در طرح شاداب‌سازی محیط کتابخانه مشارکت می کنند.

سعیدی مقدم ادامه داد: با توجه به مهم بودن مسائل زیست محیطی، فرآیند آموزش و اجرای مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت مراقبت از محیط زیست بویژه فرهنگ سازی درخصوص الگوی صحیح مصرف آب در زندگی همچنان تا پایان سال تحصیلی در مدارس این استان تداوم دارد.

وی تاکید کرد: مدرسه و خانه 2 کانون مهم آموزشی و تربیتی محسوب می شوند که در آن می توانیم انواع مهارت های زندگی و خودمراقبتی و حفاظت از طبیعت را به دانش آموزان آموزش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار