معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

مهارت خواندن، مساله ملی است و عزم ملی می‌طلبد

طرح یار مهربان، ارتقادهنده سواد و مهارت خواندن است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، تحویل کتابخانه کلاسی به مدارس را در راستای ارتقای سواد خواندن عنوان کرد و گفت یادگیری سطحی در دوره ابتدایی، مشکلات زیادی را در دوره‌های بالاتر ایجاد می‌کند و مهارت خواندن، مساله ملی است و عزم ملی می‌طلبد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مهارت خواندن، مساله ملی است و عزم ملی می‌طلبد

به گزارش معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، معصومه نجفی پازوکی در آیین تجهیز ۷۰۰ کلاس درس استان کردستان به کتابخانه کلاسی در قالب طرح یار مهربان در دبستان آزادگان ناحیه 2 سنندج، کتابخانه کلاسی را یکی از عوامل موثر در ارتقای سواد خواندن برشمرد و از استفاده طرح شهید همت برای افزایش آگاهی نسبت به کارکردهای کتابخانه کلاسی خبر داد.

وی با اشاره به اجرای دیرهنگام طرح شهید همت در سال گذشته، انجام آن در سال جاری را به‌هنگام، توصیف کرد و از گروه‌های آموزشی و معلمان خواست در اجرای آن به آموزش و پرورش کمک کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پایان سخنان خود، اول ابتدایی را زمان شکل‌گیری پایه شناختی کودک عنوان کرد و از برگزاری طرح‌های مختلف در این زمینه نیز خبر داد.

هاشم ناظمی‌جلال؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سفر 2 روزه به کردستان، حمایت همه‌جانبه مسئولان و مردم را سبب توفیق در تجهیز مدارس استان به کتابخانه‌های کلاسی دانست و گفت: افتتاح این طرح برای اولین بار در کردستان، نوید اتفاقات خوشی را برای آموزش و پرورش استان به دنبال دارد.

وی اتفاقات مثبت اخیر و رویدادهای ملی و میزبانی کردستان را نشان از پویایی این اداره کل و تلاش شبانه‌روزی همکاران عنوان کرد و اظهار داشت: سعی همه ما این خواهد بود تا بتوانیم قدمی برای توسعه آموزش و پرورش کردستان برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار