امام جمعه قم:

مسئولان تعامل مناسب با جوانان و نوجوانان را وظیفه خود بدانند

قم (پانا) - امام جمعه قم گفت مسئولان تعامل با جوان و نوجوان را وظیفه خود بدانند اما این بردباری، شنیدن، اصلاح و تلاش به معنای این نیست که در مقابل تخریب و تهدید منافع ملی کوتاه آمد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان تعامل مناسب با جوانان و نوجوانان را وظیفه خود بدانند

آیت الله اعرافی، امام جمعه قم امروز در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه در مصلای قدس قم اظهار کرد: انقلاب اسلامی با سخت‌ترین ها فشارها که برخی از آنها از جنگ‌های جهانی بیشتر بوده، روبرو بوده است.

وی افزود: تحریم، ترور، تبلیغات گسترده منفی، جنگ رسانه‌ای، تحریک‌های شیطانی و... بخشی از توطئه‌هایی است که علیه ملت به کار گرفته شده است.

اعرافی با اشاره به حوادث اخیر عنوان کرد: همه عالم آمده‌اند تا عظمت انقلاب اسلامی را تحت الشعاع تبلیغات زشت خود قرار بدهند و دشمنان خواب تجزیه، جنگ داخلی، فروپاشی ارزش‌های فرهنگی و امنیت‌زدایی در ایران را به گور خواهند برد.

وی ادامه داد: ایران پرشکوه، مقتدر، نیرومند، پیشرفته و منسجم، هدف دوم امت سلامی بیدار، منسجم و مقاوم در مقابل خطرها و حرکت بشریت به سمت آرمانی نو و تمدنی جدید سه هدفی است که انقلاب اسلامی با آن پایه‌ریزی شده است.

امام جمعه قم تاکید کرد: هدایت‌های امام (ره) و رهبری رکن رکین است اما موتور متحرک، دست نیرومند و قدرتی که این اهداف را مطرح کرد ملت ایران بود.

وی افزود: این انقلاب عادی نیست و در رسالت رسول خدا(ص)، غدیر و عاشورا ریشه دارد و نگاه آن به ظهور و جامعه مهدوی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه این انقلاب عظیم را باید شناخت و قدر دانست، اظهار کرد: امروز به خاطر مشکلات روزمره می‌خواهند با افکندن پرده‌ها و حجاب‌هایی تلاش کنند این درخشش، فروغ، استقلال و آزادی را از بین ببرند اما ملت ما بیدار است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در این امت و ملت و انقلاب بشارت‌ها و خبرهایی وجود داشته است که آنها در مقابله با این آرمان ها بسیج شده‌اند، اظهار کرد: در حادثه اخیر شاهد برنامه‌ریزی گسترده بودیم و امری را بهانه کردند تا اقتدار کشور را تهدید کنند.

وی با تأکید بر تفکیک بین نقد و تخریب گفت: باید بشنویم، اشکالاتی که در برخی جاها وجود دارد را اصلاح کنیم همچنین تعامل با جوان و نوجوان را وظیفه خود بدانیم اما این بردباری، شنیدن، اصلاح و تلاش به معنای این نیست که در مقابل تخریب و تهدید منافع ملی کوتاه بیاییم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه جهاد تبیین وظیفه ما است، افزود: حوزه علمیه، دانشگاه و نخبگان در این جهاد وظیفه بزرگی دارند و در این امر کم گذاشتیم، همه باید تلاش کنیم و خیزش برداریم.

وی با بیان اینکه این نسل نوپای ما همان نسل دفاع مقدس و انقلاب است، بیان کرد: امروز هم جوانانی داریم که همان نور دفاع مقدس را دارند و اگر جایی خللی است از ما است و باید اسلام و انقلاب را تبیین و حقایق را تشریح کنیم و گره‌ها را از ذهن عزیزانمان باز کنیم.

آیت‌الله اعرافی عنوان کرد: ملت با نگاه به شهدا، امام(ره) و رهبری مسیر خود را طی می‌کند اما در این میانه اگر ما خطایی کنیم زشت و قبیح است. در جمع نخبگان و قشرهای مختلف مواردی را می‌بینیم که آن طور که باید به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه هوشیاری حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، رسانه، جبران مواضع غلط و پذیرش مسئولیت از همه ما انتظار می‌رود، ادامه داد: وحدت و یک‌پارچگی ایران و عدم تجزیه یک وجب از خاک ایران امری قطعی است که کوتاهی در مقابل آن نباید بشود.

خطیب جمعه قم با تأکید بر اینکه ایران ما یکپارچه است و یک هویت دارد و هشت سال تلاش کردیم که ایران اسلامی و ام القرای اسلام مقتدر بماند، گفت: نغمه‌های شیطانی ناچیزی که در برخی از جاها شنیده می‌شود که قابل قبول نیست و نغمه‌های شوم هرگز خریدار نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه امنیت ایران موضوعی غیرقابل گفت‌وگو است: ارزش‌های الهی در دل و جان ما ریشه دارد و حتی نوجوانی که تخطی هم دارد به اسلام و ارزش‌های الهی عشق می‌ورزد و نباید نسبت به آنها کوتاه بیاییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار