دیدار رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با آیت‌الله اعرافی و آیت‌الله عباسی در قم

تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و نیز رئیس دانشگاه جامعه المصطفی (ص) العالمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
دیدار رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با آیت‌الله اعرافی و آیت‌الله عباسی در قم

مهدی فیاضی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به دیدار آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت.

در این دیدار آیت‌الله اعرافی با تاکید ویژه بر لزوم تدوین برنامه‌های اختصاصی برای مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش در برنامه توسعه هفتم اظهار داشت: باید پوشش حداکثری ایرانیان و ایران دوستان مقیم خارج در اقصی نقاط دنیا درخصوص تعلیم و تربیت اسلامی، از سیاست‌های مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص ثبت نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس گفت: توجه ویژه در جهت ایجاد فضای علمی و فرهنگی برای دانش‌آموزان اتباع صورت پذیرد.

فیاضی نیز ضمن تشکر از حمایت‌های آیت‌الله اعرافی گفت: با توجه به سابقه بین‌المللی آیت‌الله اعرافی تربیت مبلغین اختصاصی و چندزبانه در حوزه‌های علمیه برای حضور در مدارس بین‌الملل و اتباع ضروری است.

دیدار با رئیس دانشگاه جامعه المصطفی(ص) العالمیه در قم

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور همچنین در سفر به قم، به دیدار آیت الله عباسی رئیس دانشگاه جامعه المصطفی (ص) العالمیه رفت.

در این جلسه فیاضی با طرح پیشنهادی به منظور تاسیس واحد تیزهوشان و پیشگامان جوان ویژه اتباع و فرزندان دانشجویان خارجی محصل در دانشگاه جامعه المصطفی(ص) اظهار داشت: در مدارس ایرانی خارج کشور امکان استفاده از برخی فارغ التحصیلان دانشگاه جامعه المصطفی(ص) که دارای صلاحیت مدرسه ای باشند را پدید خواهیم آورد تا ایشان به عنوان نیروی محلی ماهر برخی از کسری کادر مدارس را جبران نمایند و عندالزوم دوره های بدو خدمت را نیز برایشان قرار خواهیم داد.

آیت الله عباسی ضمن معرفی دانشگاه و مدارس اتباع تحت پوشش دانشگاه جامعه المصطفی یادآور شد: دانشگاه با اهتمام ویژه، همکاری های لازم را در تاسیس مدارس جدید اتباع در قم و مشهد خواهد داشت و امکان تحصیل دانش آموزان در مدارس ویژه اتباع بالاخص برای خانواده های طلاب جامعه المصطفی(ص) و دیگر اتباع را در فضای خالی نوبت دوم مدارس دولتی خواستاریم بطوریکه شیفتهای صبح و عصر چرخشی باشند

رئیس دانشگاه جامعه المصطفی(ص) اظهار داشت: برای تمرکز مدیریتی و سازماندهی بیشتر در این موضوع در ساختار جامعه المصطفی(ص) واحد اداری ویژه‌ای برای اتباع تخصیص خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار