معاون وزیر آموزش و پرورش:

خط مقدم تحول بنیادین، مدرسه است

کاشمر (پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک کشور گفت خط مقدم تحول بنیادین، مدرسه است امّا مدرسه تنها نیست، بلکه همه‌ عوامل تعلیم و تربیت هم برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین لازم است.

کد مطلب: ۱۳۰۴۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
خط مقدم تحول بنیادین، مدرسه است

مجتبی همتی فر، معاون وزیر آموزش و پرورش، در همایش تحول بنیادین در آموزش و پرورش که در محل تالار فرهنگیان اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر برگزار شده بود، گفت: خط مقدم تحول بنیادین، مدرسه است، امّا مدرسه تنها نیست، بلکه یک تعبیر است که تا حدی صحیح و از طرفی نادرست جا افتاده که بیان شده است.

وی بیان کرد: مسیر پیشرفت کشور فقط به دست آموزش و پرورش است و همچنین تنها مسیر تحول در کشور مدرسه است که این تعبیر ها هم صحیح و هم نادرست است و اگر صرفاً مدرسه باشد کاملاً اشتباه است چون عناصر مختلفی در تربیت درگیرند.

تعلیم و تربیت پایه پیشرفت کشور است

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: هنگامی که از تعلیم و تربیت صبحت می‌کنم یعنی خانواده، مسجد، اهالی محلّه، اداره جات و..... که هر کدام نقشی دارند و حتّی به ما کمک می کنند. در واقع تعلیم و تربیت دانش آموزان بیشتر در همین فضاها اتفاق می افتد، زیرا دانش آموز در مدارس فقط چهار ساعت در اختیار مربیان و معلمین هستند و خود معلمین همیشه گلایه دارند که دانش آموزان خیلی کم پیش ما هستند و خود معلمین منحصر کردن و توقع را از آموزش و پرورش ارتقاء دادند و در حالی که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در رسانه، خانواده، مدرسه و دیگر مکان ها... با هم اتفاق می افتد و هم‌سو بودن این موارد باعث پیشرفت کشور می شود، مخصوصاً تعلیم و تربیت پایه پیشرفت کشور است و تنها مدرسه و آموزش و پرورش نیست، بلکه آموزش و پرورش فقط هماهنگ کننده این موارد است و وقتی این شرایط را بپذیریم در واقع یک سند تحول بنیادین هم تنظیم شده است.

این همایش با حضور مجتبی همتی فر رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک کشور، سعید تاج محمدی مدیر و رؤسای اداره آموزش و پرورش و همچنین مدیران مدارس مقطع ابتدایی در محل تالار فرهنگیان اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار