رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در نشست خبری مطرح کرد؛

ضرورت توجه همگانی به جایگاه و موقعیت راهبردی دوره کودکی

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خواستار توجه همه نهادها، دست‌اندرکاران و عموم افراد جامعه به جایگاه و موقعیت راهبردی دوره کودکی شد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه همگانی به جایگاه و موقعیت راهبردی دوره کودکی

مجتبی همتی‌فر در نشست خبری با موضوع هفته ملی کودک اظهار کرد: دوره کودکی و تربیت آن به همه سیاستگذاران، کنشگران اجتماعی و والدین یادآوری می‌کند که جایگاه و موقعیت راهبردی این دوره را باید مرور کرد و البته از نظر ما هر روز روز کودک است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص آینده کشور، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آینده کودک در گرو شرایط امروز آموزش و پرورش است و اگر ما می‌خواهیم آینده‌ای درخور و شایسته بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم، باید امروز را دریابیم. همچنین اگر به دنبال تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم، حتما دوره کودکی باید به عنوان دوره‌ای بنیادین مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دغدغه تربیتی موضوعی است که از ابتدای انقلاب وجود داشته است و طرح تغییر آن نیز همان زمان به صورت بنیادین نوشته شد اما سوال این است که آیا ما توجه اساسی به این امر داشته‌ایم؟ این سوال را باید از سیاستگذاران و همه دست‌اندرکارانی که متولی بوده‌اند پرسید. امیدوارم توجه بیشتری به این امر داشته باشیم و صرفا فقط یک سازمان تشکیل نشده باشد و همچنین امیدوارم هفته ملی کودک تلنگری باشد برای ما در همه سازمان‌ها.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خاطرنشان کرد: مشخص است که نظام، عزم بزرگی برای تربیت کودک دارد و این موضوع با تشکیل سازمان و ارائه خدمات تربیتی فرهنگی، مشهود است. امیدواریم این خدمات همواره شامل همه کودکان ایرانی بشود.

همتی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه از جمله مهمترین رسالت‌های سازمان تعلیم و تربیت کودک، ایفای نقش «یارِ کودکستان‌ها» است، گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که باعث تشکیل سازمان تعلیم و تربیت شد، دغدغه محتوایی بود. با یک سازوکار مشخص باید کمک کنیم محصولات خوب شناسایی، ارزیابی و معرفی شوند تا به عنوان یک حرکت شتابدهنده، استانداردها را به کودکان و کودکستان‌ عرضه کنیم.

وی ادامه داد: چنین موضوعی باعث می‌شود محتوای خوبی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد. با همکاری بخش مردمی سازمان و همچنین همکارانمان در سازمان پژوهش و دیگر بخش‌ها، در این راستا رویدادی را طراحی کردیم با عنوان «یارستان کودکستان»؛ نقش این رویداد یاری رساندن به کودکستان‌ها و خانواده‌ها است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک افزود: در این رویداد مجموعه محصولات فاخر را شناسایی کردیم، ارزیابی‌های لازم انجام شد و پس از آن، محصولات منتخب معرفی شدند. خداراشکر توانستیم از طراحان این محصولات فاخر قدردانی کنیم و با پذیرش و معرفی این محصولات، نشان دهیم کیفیت کار مهم است.

به گفته وی، نکته مهم در این رویداد این بود که از استان‌های مختلف، محصولات گوناگونی را داشتیم که این بسیار حائز اهمیت است،‌ چون نشان از مشارکت همگانی در تولید محصول فاخر برای کودکستان‌ها دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار