علیرضا کریمیان در حاشیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش:

در آموزش و پرورش، عدالت به‌معنای یک عدالت همه‌جانبه است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران عدالت در آموزش و پرورش را به‌‌معنای یک عدالت همه‌جانبه دانست که عدالت آموزشی، عدالت تربیتی و حتی عدالت در برنامه‌ریزی آموزشی را در بر می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
در آموزش و پرورش، عدالت به‌معنای یک عدالت همه‌جانبه است

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، عدالت و مردمی‌سازی را دو محور اساسی در نظام تعلیم و تربیت و از محورهای مهم سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش خواند که همسو با سیاست های مورد تاکید دولت انقلابی و مردمی است.

وی در ادامه اظهار کرد: در فرآیند آموزش و پرورش، عدالت به معنای یک عدالت همه جانبه است که عدالت آموزشی، عدالت تربیتی و حتی عدالت در برنامه ریزی آموزشی را در برمی‌گیرد و یک نگاه کامل به موضوع عدالت دارد.

کریمیان، اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش را بستر مناسبی برای ترسیم و ارائه راهکارهای موثر در تحقق هرچه بیشتر عدالت تربیتی و تامین نصیب برابر آموزشی دانست و گفت: اجلاس سی و ششم با شعار «آموزش‌وپرورش دانش‌بنیان و تحول‌آفرین، پیشران ایران قوی» برگزار شده است.

همانطور که رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای حکیمانه خود در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نوجوانان و جوانان را به عنوان مخاطب اصلی برشمرده‌اند و در اجلاس‌های گذشته تاکید داشتند که در نظام اسلامی برونداد و حاصل دوازده سال تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان باید تربیت انسانهای مؤمن، خردمند، متفکر و اندیشمند و دانشمند، باشد، بنابراین تحقق این مهم، در مرحله نخست، نیازمند برقراری عدالت آموزشی و تربیتی است تا تمام کودکان و نوجوانان در مسیر بهره مندی از امکانات و شرایط آموزشی یکسان قرار گرفته و استعدادها و توانایی های آنها کشف و منجر به شکوفایی تمدن نوین اسلامی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در سند تحول دولت مردمی یکی از مباحث و موارد مورد توجه بحث مردمی‌سازی است اظهار کرد: هیچ نظامی به تنهایی نمی تواند بار تعلیم و تربیت را متحمل شود؛ بنابراین هر نظامی همراه و همگام با مردم کار تعلیم و تربیت را پیش ببرد، موفق است به همین خاطر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر مردمی‌سازی تاکید شده است.

وی وظیفه آموزش و پرورش شهر تهران را برای مهیا و فراهم کردن شرایط ایجاد و ارتقای مشارکت‌های مردمی، تنظیم گری و تسهیل گری دانست و افزود: مردمی سازی در نظام تعلیم و تربیت به معنای ابعاد مادی مشارکت نیست، بلکه به معنای همکاری های مردمی در مسیر آموزشی و تربیتی است به گونه ای که مردم همراه و همگام با فرآیند تعلیم باشند و با مدیریت و برنامه ریزی کارآمد در ابعاد فکری، اجتماعی، تربیتی و ... سهمی از نظام مقدس تعلیم و تربیت داشته باشند، که در این مورد، انجمن های اولیا و مربیان می توانند نقش بسزایی داشته باشند و بر تعالی و رشد فرزندان این سرزمین اثرگذار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار