علیرضا کریمیان در همایش «نسل قاسم» گفت:

هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی، موثرترین عنصر برای نهادینه‌سازی اخلاقیات و ارزش‌های دینی در میان دانش‌آموزان هستند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، هیأت‌های مذهبی را بستر مناسبی برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف دینی و اخلاقی دانست که نقش به‌سزایی در ترویج مفاهیم ارزشمندی از جمله نظم و انضباط، روحیه تعاون و برادری، صبر، گذشت، ایثار و در مجموع اخلاق‌گرایی دارند.

کد مطلب: ۱۳۰۵۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی، موثرترین عنصر برای نهادینه‌سازی اخلاقیات و ارزش‌های دینی در میان دانش‌آموزان هستند

مراسم «نسل قاسم»، گردهمایی مداحان تعلیم و تربیت، صبح روز گذشته با حضور یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، اصغر باقرزاده؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر و جمع کثیری از دانش آموزان و فرهنگیان مداح و مدیران هیات‌های مذهبی دانش آموزی مدارس کشور در کانون آفتاب منطقه ١٩ و در جوار حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این همایش، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: امروز شرایط کشور به گونه ای است که دشمن به صورت خاص و ویژه باور و اعتقادات دانش آموزان را مورد هدف قرار داده و نوجوانان با هجمه عظیمی از سوی دشمن مواجه هستند، بنابراین بهترین افراد برای مقابله با این هجمه، مداحان و بهترین مکان هیئت های مذهبی دانش آموزی است که با میدان داری مداحان دانش آموز این باورها تقویت می شود.

کریمیان با بیان اینکه اگر مداح با وسواس و دقت، شعر خود را انتخاب کند، نقش بسزایی در حوزه تربیت دارد، افزود: مداحان به دو دلیل کارشان ویژه است، اول به این دلیل که ارتباط کامل، مستقیم و چهره به چهره ‌با مخاطب خود دارند و دوم اینکه ابزار هنر که یکی از اثرگذارترین ابزارها است را در اختیار می گیرند و آن شعر است.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت تصریح کرد: شعر و لحن خوب بسیار موثر است و شعر خوب شعری است که هم از نظر ساختاری استخوان بندی مطلوبی دارد و هم مضامین عالی در آن است و آنچه باید در شعر و هیأت های دانش آموزی مورد توجه واقع شود؛ مضامین و ارزش های دینی است.

وی نهادینه سازی عمل به دین و شریعت را از وظایف هیأت های مذهبی برشمرد و تاکید کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، یکی دیگر از مباحثی که باید در هیئت های دانش آموزی بدان توجه شود، قرآن، انس با قرآن و تبیین مفاهیم متعالی آن برای دانش آموزان است.

کریمیان همچنین اضافه کرد: هیأت‌های مذهبی بستر مناسبی برای فرهنگ سازی در حوزه موضوعات دیگری همانند اخلاق و ترویج مفاهیم ارزشمندی از جمله: نظم و انضباط، روحیه تعاون و برادری، صبر، گذشت، ایثار و در مجموع اخلاق گرایی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران منابع اخلاقیات شایسته را، ائمه اطهار دانست و خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه ای اخلاق مدار باید به سیره و خلقیات ائمه اطهار تکیه کنیم و همانطور که مقام معظم رهبری در منویات و رهنمودهای حکیمانه خود فرمودند؛ در زندگی ائمه بیشتر موارد کاربردی، زندگی معصومین(ع) را که بیشتر مناسب زندگی مردم است، بیان کنیم و از منابع معتبر اطلاعات را جمع آوری و مطرح کنیم تا زمینه اثرگذاری بیشتر در جامعه را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار