معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های بانکی وزارت اقتصاد:

تمامی وام‌های ازدواج در هفته دولت پرداخت می‌شود

تهران (پانا) - معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های بانکی وزارت اقتصاد اعلام کرد تمامی افرادی که ثبت‌نام وام ازدواج داشته‌اند در هفته دولت وام ازدواج خود را دریافت خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تمامی وام‌های ازدواج در هفته دولت پرداخت می‌شود

عباس حسینی در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: شفافیت، عدالت و گسترش عدالت و حمایت از تولید سه محور مهمی بوده است که در دستور کار وزارت اقتصاد قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مجموع نقدینگی کشور در پایان خرداد ۱۴۰۰ حدود ۵ هزار و ۱۰۰ همت بوده است. تا پایان خرداد امسال مانده کل سپرده‌های بانکی ۵ هزار و ۸۰۰ همت بوده که از این میزان ۵ هزار همت مربوط به سپرده‌های ریالی بوده است.

حسینی تصریح کرد: تا پایان خرداد سال جاری مانده تسهیلات جاری و غیره ۴ هزار و ۴۰۰ همت است و به معنای آن است که ۸۳.۲ درصد از مجموع سپرده‌های بانکی در قالب تسهیلات به مردم پرداخت شده است و ۵ درصد نیز نقدینگی شبکه بانکی است.

وی افزود: مانده تسهیلات غیرجاری نیز ۳۶۱ همت است که ۸.۱ درصد نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات جاری است.

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: ۵ درصد از کل تسهیلات پرداختی مربوط به بخش کشاورزی، ۳۳ درصد صنعت، ۵ درصد مسکن و ساختمان، ۱۰ درصد بازرگانی و مابقی در قالب بخش خدمات است.

وی ادامه داد: در ۲ ماه ابتدایی امسال ۳۷۷ همت تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته که ۲۷۴ همت بوده رشد ۴۰ درصدی داشته است.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه اظهار کرد: اقداماتی در راستای شفافیت انجام شد که از جمله آنها شفافیت صورت‌های مالی و عملکرد شرکت‌های دولتی بوده که برای نخستین در تاریخ بانکداری کشور دردولت سیزدهم انجام شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته بانک‌های دولتی مکلف به انتشار اسامی بدهکاران شدند، در ادامه این روند، بانک مرکزی نیز پای کار آمد و بر اساس قانون بودجه گزارش‌های سه ماهه فهرست تسهیلات و بدهکاران بانک‌ها را منتشر کرد. روش کار به این صورت است که بانک‌ها اطلاعات خود را به بانک مرکزی ارائه می‌دهند و پس از بررسی و مغایرت‌سنجی، این اطلاعات منتشر می‌شود.

حسینی تصریح کرد: بحث انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها شامل شرکت‌های دولتی نیز می‌شود به این دلیل که بیش از ۶۵ درصد از منابع بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهند. انتشار اطلاعات صورت‌های شرکت‌های دولتی برای اولین بار در تاریخ بانکداری کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: پیش از این در بانک‌ها هیچ گاه حتی یک نسخه از قرارداد به مشتری داده نمی‌شد اما با تکلیف این مقررات به بانک‌ها مقرر شد یک نسخه از قراردادهای بانکی در قالب قرارداد الکترونیکی به مشتری ارائه شود.

وی تاکید کرد:همچنین با آغاز هفته دولت، صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک‌های دولتی در راستای شفافیت صورت‌های مالی منتشر خواهد شد.

میز خدمت بانک‌های دولتی در هفته دولت

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به برنامه‌های هفته دولت گفت: همه بانک‌های دولتی موظف شدند که در این هفته میز خدمت بر پا کنند و مدیر شعبه باید پشت میز خدمت نشسته و برای ارائه خدمات به مردم کمک کند. این میز باید در محوطه‌های عمومی و جایی باشد که دسترسی مردم آسان باشد.

حسینی افزود: همچنین برای افرادی که بدهکار بانکی هستند اگر در این هفته اصل و فرع بدهی خود را پرداخت کنند، گردش کار فرسایشی در نظام بانکی تسهیل شده و جریمه تعلق گرفته با اختیار شعبه بخشیده می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: مساعدت بلاعوض برای بیماران پروانه‌ای در هفته دولت در نظر گرفته‌ایم که جزئیات آن اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای افرادی که فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند و جریمه به آنها تعلق می‌گیرد اگر در هفته دولت بیمه نامه یکساله بگیرند، جریمه گذشته بخشیده می‌شود، گفت: بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه طلایی تخفیفات بیمه‌ای برای افرادی که در این هفته مراجعه کنند را تعیین کرده است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار