برگزاری مراسم بازگشایی مدارس در نهبندان

۵۸۴ میلیون تومان برای تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تخصیص یافت

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از برگزاری آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، با حضور استاندار، در نهبندان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم بازگشایی مدارس در نهبندان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید‌علیرضا موسوی‌نژاد، در نشست مردادماه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به فعالیت شورای پروژه مهر آموزش و پرورش، افزود: از آنجایی که مراسم بازگشایی مدارس به یک روز ملی در تقویم تاریخ ایران اسلامی بدل شده است، همکاری تمامی نهادها و ارگان ها در این امر، به عنوان یک اصل لازم می تواند، این آیین را به به یک مطالبه و فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه سازد.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای دانش آموزان استان در تولید علم و محتوای علمی دانش بنیان تصریح کرد: از مجموع یک میلیارد و 200 میلیون تومان مصوب برای تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی در فروردین ماه سال گذشته، تا کنون 548 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که ضرورت دارد، مبالغ باقی مانده از این اعتبارات نیز هر چه سریعتر تخصیص یابد، اظهار کرد: به منظور اجرای موفق طرح ورزشی شهید سلیمانی، مصوب شد، از محل اعتبارات متمم بودجه سفر ریاست جمهوری و محرومیت زدایی مبالغی به آن تخصیص یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به آیین نامه استقرار مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، اظهار کرد: موسسانی که قبل از ابلاغ این آیین نامه نسبت به تاسیس و راه اندازی مدارس یا مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اقدام کرده اند، مکلفند ظرف سه سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این آیین نامه،براساس ابلاغیه معاون اول ریاست جمهوری،شرایط استحکام بنای مدرسه یامرکزخودرابا ضوابط این آیین نامه منطبق کنند، در غیر این صورت شورای نظارت استان در زمینه دامه فعالیت آن ها تصمیم گیری می کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: دستورالعمل اجرایی آیین نامه استقرار مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ادارات کل تابعه را در راستای اجرایی شدن ماده (6) آیین‌نامه استقرار، مجاز دانسته از ظرفیت توان و تخصص اشخاص حقیقی و حقوقی واجد صلاحیت های بخش خصوصی، با رعایت موارد مندرج در قانون استفاده کنند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که 138مدرسه و مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی استان، فاقد تاییدیه نوسازی هستند، عنوان کرد: معافیت عوارض شهرداری و أخذ پروانه برای مدارس خیرساز، رایگان شدن حق انشعابات آب، برق و گاز برای مدارسی که 50 درصد آن توسط خیر احداث شده و تخصیص 500 میلیون تومان برای احداث المان خیرین مدرسه ساز استان از مهم ترین مصوبات این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار