یکی از معلمان منتخب سال ۱۴۰۱ استان چهارمحال و بختیاری:

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق هنری است

شهرکرد (پانا) - معلم نمونه استان، شغل معلمی را گنجینه عظیمی از ایثار، از خود گذشتگی و صبر در نقاط مختلف کشور دانست و معتقد است او نیز با قدم گذاشتن در این مسیر ایثار و فداکاری را آموخته است.

کد مطلب: ۱۲۹۹۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق هنری است

فاطمه ستاری، معلم نمونه استانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به فعالیت‌های ویژه‌ای که به دلیل آن معلم منتخب استانی شده است، گفت: فعالیت هایی نظیر همکاری با قطب پایه اول و سوم، شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مربوط، مدرس دوره‌های تولید محتوا، طرح خوانا و طرح کارآمد و سواد دیجیتال و تهیه و تولید محتوای چند رسانه‌ای مربوط به پایه اول و سوم، داوری تولید محتوای چند رسانه‌ای و همچنین بارگذاری فیلم‌های آموزشی در سایت رشد از جمله این فعالیت‌ها بود.

ستاری افزود: در طول ۳سال سابقه تدریس، کسب رتبه دوم جشنواره «معماران نوین تدریس» سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹، برگزیده جشنواره تولید محتوای چند رسانه‌ای در شبکه شاد، شایسته تقدیر در پرسش مهر ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و همچنین دریافت تقدیرنامه در آموزش مجازی را داشته‌ام.

این معلم منتخب بر ضرورت انتقال تجربیات به معلمان جوان تاکید کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های بارز معلم این است که خود را یادگیرنده بداند و همواره خود را نیازمند یادگیری ببیند، همچنین هر روز با مطالعه مطالب مربوط به حیطه ‌آموزش و پرورش خود را به‌روز کند و چند قدم فراتر از دانش‌آموزان باشد تا جواب‌گوی نیازهای مخاطبش باشد.

فاطمه ستاری در خصوص تجربیات خود افزود: بنده همیشه در کنار داشتن جدیت در روند آموزش، بسیار صمیمانه و دوستانه با دانش‌آموزانم برخورد می‌کنم که این موضوع باعث همکاری بیشتر آن‌ها می‌شود، من علاقه زیاد به تدریس و صمیمیت با دانش‌آموزانم را یکی از دلایل موفقیت در کارم می‌دانم و از هر موقعیت برای بروز کردن و افزایش دانش شغلی استفاده می‌کنم که این موارد را به معلمان جوان توصیه می‌کنم.

وی همچنین خطاب به مسئولان آموزش و پرورش در حیطه‌های آموزشی و تربیتی گفت: همان‌گونه که دانش‌آموزان برای ادامه فعالیت‌های خود به تشویق نیاز دارند، معلمان نیز که پایه‌های اصلی امر آموزش هستند؛ به توجه و تشویق نیاز دارند و این موضوع به معنای اهدای تقدیرنامه نیست، من و همکارانم انتظار داریم که مسئولین ارجمند، کلاس‌ها و فعالیت‌هایی که انجام می‌شوند را مورد توجه قرار بدهند و از فعالیت‌های جدید استقبال و به دیگران نیز معرفی کنند و در کنار گوشزد کردن نقاط ضعف، نکات مثبت و روش‌های جالب تدریس را ببینند و این موارد را در اختیار دیگر همکاران قرار دهند.

ستاری درباره انعکاس جلوه‌های معلمی در جامعه یادآور شد: معلمان، اوج‌ مهربانی و مهرورزی هستند. این شغل، گنجینه عظیمی از ایثار و ازخودگذشتگی معلمان در نقاط مختلف کشور است. بسیاری از آنها در مسیر علم‌آموزی هر سختی را به جان می‌خرند و نماد شجاعت و ایثار هستند اما بسیاری از این ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری معلمان در جامعه انعکاس پیدا نمی‌کند البته بسیاری نیز هستند که هرگز حاضر به انعکاس ایثار خود در سطح جامعه نمی‌شوند.

این معلم نمونه استانی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از زحمات خانواده‌اش که همواره با صبوری خود باعث موفقیت وی شدند از کادر آموزشی مدرسه نیز تقدیر و تشکر کرد و گفت: از اینکه در مسیر آموزش به کودکان و حرفه معلمی قرار گرفته‌ام خداوند را شاکر هستم. همیشه تلاش خواهم کرد تا کار خود را برای خدا و در راه خدا انجام بدهم و با دانش‌آموزانی که در کلاس هستند، با کمال مهر و محبت و فروتنی رفتار کنم؛ مسئولانه در کلاس حاضر بشوم و از امانت‌هایی که به من سپرده شد و می‌شود، خوب نگاهداری بکنم که عمر و وقت آن‌ها‌، که نه فقط به خودشان بلکه به کل جامعه مربوط است تلف نشود. امیدوارم که بتوانم در این مسیر و رسیدن به این اهداف موفق شوم.

دانش‌آموز خبرنگار: سارا اشگرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار