سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران:

معلمی هنر است و هنرنمایی معلم در آموزش دادن و پرورش دانش‌آموز است

شورای آموزگاران بستر مناسبی برای تبادل و تدبیر روش تدریس و طرح دروس است / مدارس هیات امنایی ظرفیت خوبی در بخش مشارکت‌های مردمی دارند

تهران ( پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه 19 شهر تهران عنوان کرد معلمی هنر است و هنرنمایی معلم در آموزش دادن و پرورش دانش‌آموز است.

کد مطلب: ۱۳۱۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
معلمی هنر است و هنرنمایی معلم در آموزش دادن و پرورش دانش‌آموز است

حبیب اله قربانی مهر، با حضور در مدرسه ابتدایی دخترانه شهید نوتاش در جمع آموزگاران با اشاره به اینکه سخنان صحیح و به موقع که معلم به کار می‌برد نفوذ کلام و تاثیر بسزایی در تعلیم و تربیت کودک دارد، افزود: برقراری ارتباط و هماهنگی پاسخ به تعداد زیادی دانش آموز با فرهنگ و شرایط متفاوت و انتقال مطالب آموزنده به آنان خود هنری است که غیر هنرمند از پس آن بر نمی آید.
وی تاکید کرد: معلمان باید هر چه بیشتر حرفه ای شوند و دانش آموز را در تمام ساحت های ششگانه اجتماعی، اعتقادی، زیستی، زیباشناختی، اقتصادی و علمی رشد بدهند و اگز در یکی از ساحت ها ضعفی دارند، ابتدا خود را پرورش داده و به دانش آموز انتقال دهند، بنابراین در این جهت از همه ابزارها و روش های لازم و موجود برای ارتقای خود استفاده کنند.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه 19 شهر تهران همچنین بیان کرد: امروزه ابزار کمک آموزشی بسیار خوبی وجود دارند مانند فیلم ها، تصاویر، دستگاه های نمایش دهنده در مدارس که می توان همه چیز را به دانش آموز نشان داد که حدود ٨٠ درصد یادگیری هم از طریق دیدن است.

وی در ادامه افزود: باید زمانی را در مدرسه برای حرف زدن دانش آموزان اختصاص داد و آن را در کلاس درس لازم دانست که مدیریت آن با معلم است و حتی صحبت دانش آموزان با هم در این زمان هم مهم است که مهارت صحبت کردن و تعامل را تقویت می‌کند و ساحت اجتماعی فرهنگی آنان را ارتقا می بخشد.

قربانی مهر، با بیان اینکه روش های تدریس نیز به شرایط مختلفی مانند مدیر، اولیا، فرهنگ، ابزار کمک آموزشی، فن‌آوری‌های نوین بستگی دارد، گفت: با توجه به شرایط موجود باید روش مفیدتر را اتخاذ و تدبیر کرد و شورای آموزگاران بستر مناسبی جهت تبادل و تدبیر روش تدریس و طرح درس هاست چرا که همزمان با رشد جامعه و مخاطب، روش های تدریس هم باید به روز شوند تا تاثیرگذاری خود را داشته باشند.

خروجی آموزش و پرورش شهروند سالم و دانش آموز کوشا و پرسشگر است

سرپرست آموزش و پرورش منطقه 19، همچنین در دیدار آموزگاران و کادر مدرسه ابتدایی هیئت امنایی جوادالأئمه علیه السلام، گفت: نیروهای ورودی جوان در کنار نیروهای خبره ظرفیت بسیار خوبی برای انتقال و هماهنگی علم روز و تجربیات تعلیم و تربیت هستند، انتظار از آموزگاران جدید به روزبودن در شیوه ها و مباحث جدید علمی و آموزشی است که در تلفیق با تجربه همکاران با سابقه فرایند تدریس خوبی را به ارمغان می اورد.

قربانی مهر افزود: کار در دوران ابتدایی جذابیت و حساسیت خاص خود را دارد که جذابیت آن در اختیاربودن دانش آموزان توسط معلم است که در دوران متوسطه کمتر است.

وی، در ادامه گفت: مدارس هیئت امنایی ظرفیت خوبی در بخش اولیا و مردمی سازی و مشارکت مردمی در کارها دارند، غافلگیری جامعه برای آموزش و پرورش مجازی زحمات بسیاری در ابتدا ایجاد کرد، اما در ادامه ابزار کمک آموزشی وارد شدند و دانش آموز را در حد مقدورات آموزش مجازی پیش رفت.

قربانی مهر تاکید کرد: وجود اولیا یک ظرفیت به عنوان همیار معلم می تواند باشد که در دوران کرونا هم این بارزتر بود و با جلسات انجمن اولیا و مربیان باید هماهنگی لازم را جهت جلوگیری از دوگانگی تدریس ایجاد کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه 19 با بیان اهمیت طرح درس روزانه، افزود: آموزگاران حتما طرح درس خود را به روز آماده داشته باشند و بر اساس آن عمل کنند و سه قسمت مهم و اصلی قبل تدریس، حین تدریس و بعد تدریس کامل انجام گیرد که شامل ارزشیابی ورودی و ابزار کمک آموزشی، شیوه های تدریس، شیوه ی ارزشیابی و ... باید باشد که حتما شیوه تدریس و ارزشیابی با یکدیگر متناسب سازی شوند.

قربانی مهر، با تاکید بر اینکه خروجی آموزش و پرورش شهروند سالم و دانش آموز کوشا و پرسشگر است، گفت: دانش آموز باید در سال های پایانی تحصیلات ابتدایی توانایی پیدا کند حرف های خود را بزند و وارد گفتمان سازی شود و با اطرافیان خود تعامل صحیح، مثبت و سازنده داشته باشد.

وی گفت: دانش‌آموزان و اولیای امروزی به واسطه حضور در فضای مجازی با وجود تهدیدها، هوش اجتماعی و معلومات خوبی بدست آورده اند که نقاط قوت و فرصت هایی در آموزش و پرورش به همراه خود دارد که باید از آن استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار