مدیر آموزشگاه حضرت زهرا (س) کوهرنگ:

یک مدیر موفق، باید دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر باشد

کوهرنگ (پانا) - مدیر آموزشگاه حضرت زهرا (س )میهه شهرستان کوهرنگ، شرط موفقیت یک مدیر آموزشگاه را دغدغه‌مندی و مسئولیت‌پذیری او دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۶۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
یک مدیر موفق، باید دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر باشد

شهناز کمال الدین مدیر آموزشگاه حضرت زهرا (س) میهه ، در سال گذشته توانست عنوان مدیر نمونه استان را از آن خود کند.

وی در گفت وگو با پانا در رابطه با هدف خود از انتخاب شغل معلمی گفت: «عشق و علاقه خواهرم به معلمی که خود آموزگار دبستان سروش بود، من را نیز شیفته معلمی کرد و در واقع مشوق اصلی من در این راه مادر و خواهرم بودند.»

کمال الدین ادامه داد: «بنده بعد از گذراندن تحصیلات دانشگاهی در رشته دبیری دینی ،قرآن و عربی؛ اولین ابلاغ مربوطه را جهت تدریس در منطقه اردل دریافت کردم که با سمت دبیری مشغول به فعالیت شدم و آن سال با خاطرات زیاد و تجربیات فراوانی همراه بود. پس از آن با جسارت فراوان، پست مدیریت آموزشگاه را تقبل کردم که به لطف خدا تاکنون موفقیت های زیادی را در حوزه پرورشی، آموزشی، فرهنگی، هنری و ... کسب کردم که مهم ترین آنها، کسب رتبه اول آموزشگاه در سطح استان در فعالیت های آموزشی و پرورشی و مسابقات فرهنگی و هنری، کسب افتخار معلم نمونه منطقه ای در سال تحصیلی ۱۳۹۰_۱۳۸۹، کسب مدیر نمونه در سطح استان در سال ۱۴۰۰، کسب تقدیرنامه و لوح افتخار در المپیادهای ورزشی،کسب عنوان مدیر شاخص در منطقه در سال تحصیلی ۱۴۰۰ و ده ها رتبه برتر دیگر است که در کارنامه کاری خود آنها را به ثبت رساندم.»

این مدیر نمونه، در کنار کار مدیریت، دستی هم در قلم دارد و تاکنون با همکاری چند نویسنده دیگر،چندین کتاب را در زمینه های مختلف به تحریر در آورده است که برجسته ترین آنها کتاب هایی همچون کتاب آموزش عربی متوسطه اول و دوم، موانع برقراری و گسترش عدالت، مهدویت در ادیان الهی به ویژه یهودیت، مسیحیت و زرتشت و ‌‌‌.... است.

کمال الدین در خصوص کتاب آموزش عربی متوسطه گفت: «هدف ما از تالیف این کتاب، فراهم کردن فهرستی از منابع مباحث آموزش عربی متوسطه از جمله آزمون ها و تمرین های متوسطه بود. همچنین در این کتاب قواعد مهم عربی هم نوشته شده است.»

وی در خصوص فعالیت های خود در چند سال اخیر گفت:«تعامل و همکاری با دهیار و شوراهای روستا در جهت بررسی و حل مشکلاتت و امکانات مدرسه، همکاری با کارشناسان خانه بهداشت روستا جهت فعالیت های بهداشتی و برگزاری جلسات با آنها برای دانش آموزان، همکاری با بسیج دانش آموزی از جمله فعالیت های بنده در این چند سال در راستای همکاری با نهادهای دیگر بوده است.»

وی افزود: «به عنوان مدیر آموزشگاه و سرگروه مدیران مدارس شهرستان با همکاری اعضای شورای دانش آموزی ستادهای مختلفی از جمله حجاب، کمیته پیشرفت تحصیلی، کمیته انضباطی را تشکیل دادیم و تا حد توان اقدامات لازم را برای حضور و شرکت دانش آموزان در جشنواره ها و مسابقات مختلف فراهم کردیم.»

کمال الدین در ادامه گفت: «شرط موفقیت یک مدیر آموزشگاه، دغدغه مندی و مسولیت پذیری اوست. مدیر آموزشگاه باید بر تمامی امور مدرسه، نظارت و کنترل کافی داشته باشد تا بتواند دانش آموزان و فعالیت های آنها را به پیشرفت و بالندگی برساند. همچنین باید تا حد توان تلاش کند تا تمامی بسترهای لازم را برای رشد و پیشرفت دانش آموزان در امور درسی و تحصیلی، پرورشی، فرهنگی و ... مهیا کند.»

این معلم افزود: «معلمی را نمی توان در یک کلمه یا یک جمله وصف کرد. معلمی شغلی است که با عشق آمیخته شده است. هیچ چیز برای یک معلم و مدیر خوشحال کننده تر از این نیست که شاهد پیشرفت دانش آموزانش باشد. یک معلم همه دانش آموزانش را همچون فرزند خود دوست دارد و برای پیشرفت و موفقیت آنها به اندازه پیشرفت و موفقیت فرزند خود خوشحال می شود و به خاطر پیشرفت آنها به خود می بالد.»

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به کمبود امکانات آموزشی در مناطق محروم، از مسئولین خواست تا نسبت به وضعیت و امکانات مدارس مناطق محروم از جمله شهرستان کوهرنگ توجه بیشتری داشته باشند تا دانش آموزان این مناطق هم بتوانند به امکانات آموزشی که حق مسلم هر دانش آموزی است دسترسی حداکثری را داشته باشند و با استفاده از این امکانات راه رسیدن به اهداف و آینده شغلی برای آنها هموارتر شود.

کمال الدین در ادامه اظهار کرد: «یکی از راهکار های موثر برای تربیت صحیح دانش آموزان، معرفی الگوهای درست به آنهاست. متاسفانه قهرمان پروری های بیهوده فضای مجازی و شهرت افرادی که با رفتار و کارهای خود باعث تاثیرات منفی روی نوجوانان می شود باعث الگو‌گیری و پیروی عده زیادی از دانش آموزان از آنها شده است. تاریخ کشور ما مملو از زنان و مردانی است که می توانند الگوهای بسیار خوبی برای دانش آموزان و نوجوانان ما باشند. ما باید سعی کنیم که با معرفی این افراد به دانش آموزان به صورت صحیح برای آنها الگوسازی کنیم، تا از سبک زندگی و شخصیت آن افراد سرمشق بگیرند.»

وی در پایان ضمن تبریک هفته معلم به معلمان و مدیران، به دانش آموزان نیز توصیه کرد: «دانش آموزان عزیز، آینده کشور در گرو همت شما است. پس با تلاش و کوشش و پشتکار بیایید در طول تحصیلات، آینده خود و کشور را به بهترین نحو ممکن رقم بزنید و برای پیشرفت و آبادنی کشور در آینده کوشا باشید تا روزی تاریخ ایران به داشتن افرادی همچون شما به خود ببالد. نتیجه عمل بدست خودتان است. هر چه بکارید، درو می کنید. با همین امکانات کم هم می توان به موفقیت های بزرگی نائل شد.»

دانش آموز خبرنگار: حکیمه علیخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار