درخواست ‌جامعه اسلامی ‌دانشگاه ‌شهید‌رجایی از آیت‌الله رئیسی‌

تهران (پانا) - جامعه اسلامی دانشگاه شهید‌رجایی، از رئیس‌جمهوری خواست دستور دهد تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی، امکانات و تجهیزات مازادِ خود را، در اختیار دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران قرار دهند.

کد مطلب: ۱۲۹۷۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
درخواست ‌جامعه اسلامی ‌دانشگاه ‌شهید‌رجایی از آیت‌الله رئیسی‌

‌جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات این دانشگاه و دانشگاه فرهنگیان، در نامه‌ای از رئیس‌جمهوری خواست دستور دهد تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی، امکانات و تجهیزات مازادِ خود را، در اختیار این دو دانشگاه‌ قرار دهند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر سید‌ابراهیم رییسی

‌ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری، تشکیل دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، امری ضروری و لازم بوده و این دو نهاد دانشگاهی، می‌بایست کما و کیفا توسعه یابند. این دو دانشگاه، که هریک، از ارکان اصلی تمدن‌سازی برشمرده می‌شوند، باید بستر و زمینه‌ساز تحقق اهداف این مهم نیز باشند.

یکی از چالش‌های اساسی نظام آموزش و پرورش کشور، مسئله‌ کمبود نیروی انسانی و به تعبیری دقیق‌تر، "کمبود معلم" می‌باشد؛ به طوری که سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اذعان‌ کرده است که برای سال تحصیلی آینده، ۱۵۲ هزار کمبود معلم وجود دارد.

آنچه‌که مشخصا ضروریست، این است که دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مرکز ثقل تربیت معلم باشند، که این مطلب نیز از رهنمود‌های مقام معظم رهبری در این باب، به سادگی قابل احصا‌ است.

با بررسی‌های صورت گرفته و تفحص در اظهاراتِ دانشجومعلمان و مسئولین این دو دانشگاه، هر دو، با مشکلات عدیده سخت‌افزاری، بودجه‌ای یا هزینه‌ای، مدیریتی، تجهیزاتی، علمی و فناورانه رو به رو هستند، که با ادامه‌ این وضعیت، نه‌تنها پیشرفتی عایدمان نخواهد شد، بلکه از آنچه در برنامه‌های توسعه، به عنوان هدف درنظر گرفته شده است، هر روز دورتر خواهیم گشت.

رها کردن این دو دانشگاه‌ به حال خود و ابقا و چه بسا تزایدِ روزافزونِ معضلاتِ آن‌ها، یعنی خاموش‌شدن بارقه‌ امید و انگیزه‌ هزاران هزار دانشجومعلم، که در شرایط بحرانی و اضطراری آموزش و پرورش، کسوت شریف معلمی را برگزیده و در خط مقدم تربیت نسل آینده‌ی سرزمین‌مان حضور داشته‌اند.

مسئله‌ای که امروز با آن مواجهه هستیم، نیازمند حضور و همکاری همه‌جانبه‌ همه‌ دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی است، تا دست یاری را به سوی وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید‌رجایی بلند کرده و برای خروج از منجلابِ مصائبِ موجود، عزمی چشمگیر و جهشی درخور صورت پذیرد.

بدین‌وسیله، تشکل جامعه‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، پیشنهاد می‌کند، جدا دستور فرمایید تا تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی، امکانات و تجهیزات مازادِ خود را، در اختیار دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید‌رجایی تهران قرار داده و در راستای برون‌رفت از بحرانِ موجود، همکاری‌های لازم را با ایشان داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار