پای صحبت‌های یکی از آشپزهای موفق ورامین

ورامین(پانا)- مدیر آشپزخانه فاطمه زهرا(ص) ورامین گفت اگر در کار آشپزی علاقه و پشتکار داشته باشید تحمل و پذیرش شرایط مختلف در کار بسیار آسان خواهدشد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
پای صحبت‌های یکی از آشپزهای موفق ورامین

جهانبخش خزایی مدیر رستوران و آشپزخانه فاطمه زهرا(ص) موفق در شغل آشپزی با مدرک فنی حرفه‌ای و دیپلم مدیریت در رابطه با شغل آشپزی گفت: درسن ۱۷سالگی استارت حرفه آشپزی را زدم، با یک آشپزخانه کوچک، با اندک کمی سرمایه که تنها یک دیگ و تعداد محدودی سیخ و اجاق گاز داشت، مشتریان خود را جذب کردم و کم کم وسایل خود رو تعویض و آشپزخانه خود را گسترش دادم .

وی ادامه داد : یکی از مهارتهای لازم برای آشپز شدن، مدیریت زمان است. اهمیت مدیریت زمان چیزی نیست که بتوانیم از آن چشم پوشی کنیم چرا که در لحظه ممکن است سفارشهای مختلفی دریافت کنید که مجبور باشید به سرعت همه آنها را مدیریت نمایید. انجام کارهای پیش‌بینی نشده و تهیه غذاهای مختلف به طور همزمان، از جمله مهارتهای لازم برای آشپز شدن است.

خزایی در ادامه گفت: هر کسی می‌تواند یک هدشف یا همان سرآشپز شود، اما اگر تازه کار خود را شروع کرده‌اید، باید در این زمینه تجربه‌های لازم را کسب نمایید. از سوی دیگر باید صلاحیت این کار را نیز داشته باشید. صرف اینکه شما می‌توانید غذاهای لذیذ درست کنید، به شما امکان آشپز شدن حرفه‌ای را نمی‌دهد.

وی افزود: هر آشپز که در آشپزخانه حرفه‌ای کار می‌کند، مجبور است لباس فرم بپوشد؛ از کت سرآشپز سفید گرفته تا کفشهای کار و کلاه‌های مخصوص اگر می‌خواهید سرآشپز حرفه‌ای باشید، باید کفش آهنین پا کنید و خود را برای ساعات کاری طولانی و مداوم آماده سازید.

مدیر آشپزخانه فاطمه زهرا(س) ورامین در ادامه تصریح کرد: علاقه شدید به غذا و آشپزی، تحمل فشار کار و رعایت کامل استانداردهای بهداشتی و همچنین مدیریت انجام چند کار بصورت همزمان با رعایت کامل زمانبندی در جهت تهیه، پخت و توزیع غذای با کیفیت و توزیع به مشتری را آسان می‌کند.

خزایی در پایان گفت: خلاقیت در تهیه انواع غذاهای متفاوت و خوشمزه همراه با تزئینات ویژه دقت و نظم زیاد و توانایی کار تیمی به خصوص در آشپزخانه‌های بزرگ توانایی خوب در سازماندهی و مدیریت تیمی از مشخصه‌های یک سرآشپز موفق است.

خبرنگاردانش‌آموز: زهراخزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار